امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

شاعران مطرح شعر خوزستان با قرایت شعرهای فارسی و عربی یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

به گزارش حبیب خبر، در آستانه پنجاه و نهمین سال روز قیام خونین پانزده خرداد، آیین شعرخوانی"در سوگ خورشید" در در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز برپا شد.

در این نشست ادبی- که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد- جمعی از شاعران خوزستانی، به مناسبت فرا رسیدن سال روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، قیام خونین پانزده خرداد و نیز به یاد جانباختگان حادثه متروپل آبادان شعر خواندند.  

 در آیین شعرخوانی"در سوگ خورشید"- که "رضا کلاه کج" و "عباس حسین زاده" مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی خوزستان و جمعی از پیشکسوتان عرصه هنر و رسانه استان خوزستان حضور داشتند- معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و همچنین جان باختن جمعی از هموطنان در حادثه متروپل آبادان به ملت ایران به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان، نقش هنرمندان خوزستان را در شکل گیری جریان های ادبی کشور مهم دانست.

"عبدالرضا سیفی" لزوم گسترش زبان شعر را به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگ ساز یادآور شد و اظهار کرد: تلاش همه شاعران و هنرمندانی که پس از سال ها از رحلت امام (ره) می گذرد و هنوز آثار هنری، ادبی و فرهنگی خود را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

گفتنی است: حبیب الله بهرامی، شهنام پورمحمدی، علیرضا شکرریز، احمدرضا کیماسی، سیدشبیر حسینی، کریم خسروی‌راد، میلاد موحدی‌راد، یوسف سعیدی الشرهانی از شاعرانی بودند که در این سوگینه‌ی ادبی شعرخوانی کردند.

جا دارد از "فردین کوراوند"، شاعر، نویسنده و منتقد تلاشگر کشورمان- که مجری و بانی برگزاری این آیین بود- تشکر و قدردانی کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید