مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

باید به هنر به چشم صنعت نگاه کرد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: باید به هنر به چشم صنعت نگاه کرد. اگر بپذیریم هنر، صنعت است خیلی از مشکل های مان حل می شود.

به گزارش حبیب خبر، حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در نشست با اعضای هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی خوزستان- که با حضور مرتضی جمشیدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد- گفت: مشکل ما در کشور و استان این است که کسی به هنر به چشم صنعت نگاه نمی کند. اگر بپذیریم هنر، صنعت است خیلی از مشکل های مان حل می شود.

او افزود: کسی که بیشترین ارتباط و پیگیری را داشته باشد می تواند از بودجه بهره مند شود. شاید یکی از دلایلی که انجمن تجسمی کمترین بهره را از بودجه و اعتبارات برده حیا و آبروداری شما در مطالبات تان است.

کلاه کج با تاکید بر اینکه هنر باید در سبد ذایقه مردم قرار گیرد ادامه داد: کسی دغدغه هنر را درک می کند که شناختی نسبت به هنر داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ایجاد مکان هایی برای عرضه محصولات فرهنگی هنری در سطح شهر اهواز افزود: در مذاکراتی که با شورای اسلامی شهر اهواز داشتیم مقرر شد: بر دیوار کتابخانه شهید رجایی گذر هنر برگزار شود و شهرداری نیز فضاسازی لازم را در این زمینه انجام دهد.

او بر ضرورت فراهم کردن فضای عرضه محصولات هنری گفت: برای عرضه محصولات هنری چند مکان دیگر در شهر طبق توافق با شورای شهر اهواز باید در نظر گرفته شود و باید گالری های ثابتی در سطح شهر وجود داشته باشد تا هنرمندان آثارشان را برای نمایش و فروش عرضه کنند.

کلاه کج با اشاره به ساختمان خانه هنرمندان به عنوان یکی از بناهای فاخر خوزستان برای هنرمندان گفت: این ساختمان در شش هزار مترمربع در پشت تالار آفتاب برای هنرمندان استان ساخته شده که بخشی از آن متعلق به انجمن هنرهای تجسمی خوزستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: ردیف بودجه ای که برای انجمن های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده خیلی محدود است. شهرداری برای نقاشی های روی دیوارها در سطح شهر و شرکت ها و سازمان ها برای برنامه های عکاسی و خوشنویسی باید از انجمن های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان است و باید از این ظرفیت ها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج با بیان اینکه در حوزه قدردانی و تکریم از هنرمندان هنرهای تجسمی خوزستان باید برنامه ریزی کنیم بیان کرد: در نمایشگاه قرآن که در خردادماه جاری در اهواز برگزار می شود هنرهای تجسمی می تواند غرفه ای داشته باشد و باید برنامه های قدردانی از پیشکسوتان این حوزه را در نمایشگاه برنامه ریزی کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان ادامه داد: از برگزاری جشنواره فجر خوزستان استقبال می کنیم اما انتظار داریم خروجی آن را به ما بدهید.

او افزود: باید یک فضای نمایشگاه ثابت برای هنرمندان هنرهای تجسمی در استان رقم بزنیم.

اعضای هیأت مدیره جدید و قدیم انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در این نشست به بیان مسایل و مشکل های این حوزه پرداختند.

در این نشست نیما قنبرپور، رضا هادی زاده، فرزاد تامرادی، رزیتا جمالیان، راحیل براتی، فروغ طباخی و نگار وکیل خیاط به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید انجمن هنرهای تجسمی خوزستان معرفی شدند و از زحمات اعضای هیأت مدیره پیشین قدردانی شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید