امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 از كتاب "ادبيات نفتي"، جديدترين تأليف دكتر اردشير صالح پور- كه به چگونگي نقش و تأثير نفت در ادبيات جنوب ايران مي پردازد- در آیینی در محوطه چاه نفت شماره يك مسجدسليمان، رونمايي (ری گشون) شد

به گزارش حبیب خبر، در اين آيين- كه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مسجدسليمان و همكاري شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان برگزار شد- نماينده مردم مسجدسلیمان در مجلس شوراي اسلامي در سخناني گفت: 114 سال پيش، كشف نفت تكانه شديدي بود كه بر مناسبت هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي كشور به ویژه جنوب و جنوبي ها وارد كرد كه موجب ظهور و حضور تكنولو‍ژي و مواهب ديگر در اين خطه شد.

دكتر عليرضا ورناصري افزود: با افول و كم فروغ شدن توليد نفت شرايط زندگي در اينجا تغيير كرد از اين رو اين كتاب مي‌تواند به آگاه سازي نسل جوان از چگونگي شكل گيري تاريخ صنعتي اين شهر كمك شاياني کند.

نويسنده كتاب «ادبيات نفتي» نيز در سخناني گفت: در پنجم خرداد 1287 در مستأصل‌ترين شرايط اقتصادي، زمين سخاوتمندانه خون رگ هايش را به دنيا هديه داد تا با انرژي ناشي از آن زندگي براي انسان ها شكلي مطلوب تر پيدا كند.

دكتر اردشير صالح پور افزود: علت انتخاب اين مكان براي رونمايي از كتاب تأليف شده‌ام به دليل حرمت اين مكان و قدرشناسي از نقش و خدمات اين چاه به جامعه، ورود مدرنيته و تغيير رنگ و محتواي زندگي اجتماعي ايران و ايرانيان است.

در خاتمه این آیین- که مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، كانون پرورش فكري استان، مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان، فرماندار، سرپرست شهرداري، اعضاي شوراي شهر و مدير اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مسجدسليمان و جمعي از ادیبان، شاعران و هنرمندان شهرستان حضور داشتند از كتاب «ادبيات نفتي» رونمايي شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید