امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

انتصاب سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان

آیین پایانی جشنواره خاطره‌نویسی "آنچه دیدی بگو" همزمان با گرامی‌داشت سوم و چهارم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

 معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که زمان برگزاری آیین پایانی این جشنواره پیش از این در بهمن‌ماه سال گذشته اعلام شده بود، گفت: با توجه به تمدید زمان شرکت در این جشنواره زمان برگزاری مراسم اختتامیه نیز تغییر یافته است.

 

مریم جویدراوی با تاکید بر اینکه این جشنواره امسال و برای اولین بار به صورت تخصصی برگزار شده است اظهار کرد: آثار از استان‌های البرز، لرستان، فارس، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، گیلان و خوزستان به دبیرخانه این جشنواره رسید و توسط چهار داور ارزیابی شدند که از بین آنها ۲۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

 

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بیان کرد: به سه خاطره برگزیده این جشنواره، جوایزی اهدا خواهد شد و همچنین هفت خاطره شایسته تقدیر اعلام شده‌اند.

 

وی افزود: حفظ ارزش‌های معنوی دفاع مقدس، ثبت تاریخ شفاهی جنگ و خلق آثار ادبی ماندگار در زمینه‌ ادبیات جنگ و اینکه تاکنون به صورت تخصصی اقدامی درباره گردآوری اطلاعات مرتبط با بمباران شهری در حوزه دفاع مقدس صورت نشده است از مهمترین اهداف برگزاری این جشنوار بوده است که معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با همکاری اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اقدام به برگزاری مسابقه «آنچه دیدی بگو» کرده است.

 

به گفته جویدراوی: این مسابقه با محوریت جمع‌آوری خاطرات بازمانده از بمباران شهری در هشت سال دفاع مقدس برگزار شده بود که فایل‌های ارسالی به عنوان یک سند از هشت سال دفاع مقدس بایگانی خواهند شد. همچنین بانک اطلاعاتی بر این اساس تهیه و گردآوری می‌شود و کتابی با همین مضمون چاپ خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید