نویسنده "حوض خون" چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان شد

قدردانی نویسنده کتاب "حوض خون" از رهبر معظم انقلاب/ از تقریظ امام خامنه‌ای سجده شکر به جای آوردم

 

فاطمه میرعالی نویسنده کتاب «حوض خون» در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره برتر سال در خوزستان معرفی شد.

 

به گزارش حبیب خبر، در این مراسم که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، از سید حمید موسوی به خاطر فعالیت و تلاش گسترده سینمایی برای گسترش فضای فرهنگی و هنری استان و فعالیت در حوزه فیلمبرداری جنگ، رسول حق‌جو، هنرمند عرصه تجسمی و تئاتر به خاطر بازیگری و نویسندگی و کارهای گرافیکی، مجتبی رستمی‌فر کارگردان تئاتر که افتخارات زیادی در جشنواره‌های ملی کسب کرده و امسال هم نمایشنامه «مرثیه بر قتل ژولیوس سزار» وی نمایش برتر جشنواره تئاتر فجر در دوره اخیر شد، در حوزه عکاسی محمد آهنگر که در سال گذشته در سوگواری ملی عاشورا برنده جایزه ویژه مدال طلا برای نخستین عکس سوگواری جهانی اربعین شد، حجت‌الاسلام سید علی‌رضا شفیعی که مجموعه شعر او در سال گذشته به عنوان شعر کلاسیک انتخاب شد، ایوب حسین‌سنگی هنرمند هنرهای تصویری و سید محمد آل‌عمران فعال در حوزه فرهنگ پایداری قدردانی شد.

 

همچنین فاطمه سادات میرعالی نویسنده کتاب «حوض خون» در این مراسم گفت: اگر  تشکیلاتی کار شود قطعا همه کارهای ما در عرصه فرهنگ و هنر به بهترین شکل رقم خواهد خورد.

 

چهره سال هنر انقلاب اسلامي استان خوزستان انتخاب شد

 

رییس حوزه هنری خوزستان در سخنانی با بیان اینکه معرفی فرهنگ و هنر بومی خوزستان امری مهم و اساسی است گفت: تلاش حوزه هنری معرفی ایده‌های جدید و کشف استعدادها و ظرفیت‌های استان است و اینکه هویت فرهنگی را با زبان هنر، ادبیات و رسانه بتوانیم بیش از پیش معرفی و تقویت کنیم.

 

 محمد شهباز گهرویی با اشاره به بودجه ۵۲۰ میلیون تومانی حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: با کمترین بودجه تمام اتفاقات و برنامه‌ها را به سختی مدیریت کردیم و امید است روزی برسد که حوزه هنری به دنبال ایده جدید باشد و دغدغه مالی نداشته باشد.

 

او با بیان اینکه حوزه هنری از سال گذشته به کشف استعدادهای جدید، ظرفیت‌ها و پررنگ کردن ارزش‌های هنری بوده است خاطرنشان کرد: سال گذشته سالی پر فراز و نشیب‌ به دلیل اتفاقات متعدد از جمله تغییر ات مدیریت و بحران کرونا بود.

 

رییس حوزه هنری خوزستان گفت: در سال گذشته سعی بر این بود که تنش‌ها کمتر شود و مانع برگزاری ایده‌ها و برنامه‌ها نشوند. در واقع این توفیقی بود که باعث شد کمترین لطمه به اجرای برنامه‌های حوزه هنری وارد شود.

 

او خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی برای حوزه هنری و همه دسته‌های انقلابی است وگرنه همه روزها روز هنر انقلاب اسلامی است و امید است با توفیق الهی در سال‌های آینده برنامه‌های جامع‌تر و ایده‌های جدیدتری اجرا کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید