اسدپور، فردوسی شاعران در خاک آرام گرفت

شاعر گلواژه های خوزستان در خاک آرام گرفت

 

یارمحمد اسدپور یکی از پایه گذاران شعر موج ناب ایران بود که درسن ۷۰ سالگی در زادگاهش مسجدسلیمان دارفانی را وداع گفت و درمیان حزن و اندوه اهالی قلم و مردم خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

به گزارش حبیب خبر، استاد "یارمحمد اسد‌پور" زاده‌ی سال ۱۳۳۰ خورشیدی در "مسجد سلیمان"، از شاعران مطرح و یکی از پایه گذاران شعر موج ناب ایران در دهه‌ پنجاه بود که با چاپ اشعار و مصاحبه‌های خود، نقش بسیار مهمی در معرفی این نحله‌ ادبی به ادبیات ایران داشت.

این ادیب خوزستانی در کنار شاعران بزرگی همچون سیروس رادمنش، سیدعلی صالحی، هرمز علی‌پور و آریا آریاپور، سنگ بنای این نگره و سویه‌ی جدید در شعر فارسی را بنا نهادند، اما بعد او به تنهایی تا آخر عمر وفادار به این نوع شعر ماند.

در همین ارتباط ، هرمزعلیپور یکی ازشاعران صاحب سبک کشور در آیین خاکسپاری این ادیب خوزستانی گفت: تا قبل ازسال ۵۹ تمام پایه گذاران شعرموج ناب زادگاه خود را ترک کردند .

 

اسدپور، فردوسی شاعران در خاک آرام گرفت

اما یار محمداسدپور در مسجدسلیمان ماندگار شد و از شعرموج ناب محافظت و آن را در تقویم ادبیات فارسی ایران ثبت کرد. 

 سیدستار فاطمی رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی مسحدسلیمان نیز با اعلام این مطلب که این دیار مهد هنرمندان و شاعران بزرگی است، گفت:با پیگیری های فرماندار، نماینده مردم مسجدسلیمان درمجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر ۲۰ هکتار زمین برای ساخت پارک و قطعه خاکسپاری هنرمندان در نظرگرفته شد و زنده یاد یارمحمد اسدپور نخستین شاعری بود که در این قطعه به خاک سپرده شد.

کتاب های برسینه سنگ ها و بر سنگ ها نام ها، مکاشفه درباغ سوکیاس و مجموعه شعر گلو تاریک از صدای دنیاست، از جمله آثار فاخر و ادبی این شاعرجنوبی است.

* منبع: ایران آنلاین- استاد "هوشنگ فرجی"

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید