امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

شاعر گلواژه های خوزستان در خاک آرام گرفت

 

یارمحمد اسدپور یکی از پایه گذاران شعر موج ناب ایران بود که درسن ۷۰ سالگی در زادگاهش مسجدسلیمان دارفانی را وداع گفت و درمیان حزن و اندوه اهالی قلم و مردم خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

به گزارش حبیب خبر، استاد "یارمحمد اسد‌پور" زاده‌ی سال ۱۳۳۰ خورشیدی در "مسجد سلیمان"، از شاعران مطرح و یکی از پایه گذاران شعر موج ناب ایران در دهه‌ پنجاه بود که با چاپ اشعار و مصاحبه‌های خود، نقش بسیار مهمی در معرفی این نحله‌ ادبی به ادبیات ایران داشت.

این ادیب خوزستانی در کنار شاعران بزرگی همچون سیروس رادمنش، سیدعلی صالحی، هرمز علی‌پور و آریا آریاپور، سنگ بنای این نگره و سویه‌ی جدید در شعر فارسی را بنا نهادند، اما بعد او به تنهایی تا آخر عمر وفادار به این نوع شعر ماند.

در همین ارتباط ، هرمزعلیپور یکی ازشاعران صاحب سبک کشور در آیین خاکسپاری این ادیب خوزستانی گفت: تا قبل ازسال ۵۹ تمام پایه گذاران شعرموج ناب زادگاه خود را ترک کردند .

 

اسدپور، فردوسی شاعران در خاک آرام گرفت

اما یار محمداسدپور در مسجدسلیمان ماندگار شد و از شعرموج ناب محافظت و آن را در تقویم ادبیات فارسی ایران ثبت کرد. 

 سیدستار فاطمی رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی مسحدسلیمان نیز با اعلام این مطلب که این دیار مهد هنرمندان و شاعران بزرگی است، گفت:با پیگیری های فرماندار، نماینده مردم مسجدسلیمان درمجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر ۲۰ هکتار زمین برای ساخت پارک و قطعه خاکسپاری هنرمندان در نظرگرفته شد و زنده یاد یارمحمد اسدپور نخستین شاعری بود که در این قطعه به خاک سپرده شد.

کتاب های برسینه سنگ ها و بر سنگ ها نام ها، مکاشفه درباغ سوکیاس و مجموعه شعر گلو تاریک از صدای دنیاست، از جمله آثار فاخر و ادبی این شاعرجنوبی است.

* منبع: ایران آنلاین- استاد "هوشنگ فرجی"

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید