امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دیدار وزیر ارشاد با آیت الله شفیعی/حضور اسماعیلی بر مزار سید محسن شفیعی و شهدای گمنام

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز سفر خود به خوزستان پس از حضور بر مزار سید محسن شفیعی و شهدای گمنام، با آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمدمهدی اسماعیلی در حرم مطهر علی بن مهزیار(ع)، حضور یافت و زیارت کرد و سپس به شهبد سید مرتضی شفیعی، حجت الاسلام سید محسن شفیعی و شهدای گمنام مدفون در این حرم، ادای احترام کرد.

 

همچنین وزیر فرهنگ با حضور در منزل آیت الله شفیعی و عرض تسلیت، با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کرد.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی فرزند ارشد آیت الله شفیعی- که از مدرسان دانشگاه نیز بود- ۱۱ سال مسوولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان را عهده دار بود.

*****

پرچم شهیدان هویزه به وزیر فرهنگ اهدا شد

 

حضور وزیر ارشاد در جمع زائران راهیان نور در یادمان شهدای هویزه/پرچم شهدای هویزه به وزیر ارشاد اهدا شد
 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منطقه عملیاتی هویزه، ضمن بازدید از کاروان های راهیان نور، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و پرچم متبرک شهدای هویزه از سوی هیات امنا زیارتگاه این منطقه به وزیر اهدا شد.

به گزارش حبیب خبر، محمدمهدی اسماعیلی، به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد، امور خیریه و اوقاف، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان و جمعی از مسوولان از یادمان شهدای هویزه بازدید کرد.

این بازدید در منطقه عملیاتی شهر هویزه در ده کیلومتری جنوب غربی سوسنگرد، مرکز یکی از بخش‌های دشت آزادگان صورت گرفت.

اسماعیلی در جمع زایران این منطقه عملیاتی سخنرانی کرد و در ادامه سفر خود به هویزه به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کرد.

در پایان نیز، پرچم متبرک شهدای هویزه، ۲۰۰ جلد کتاب پالتویی اختصاصی شهیدان هویزه و یک کتاب حماسی هویزه، از طرف هیأت امنا و مدیریت زیارتگاه شهدای هویزه به وزیر ارشاد اهدا شد.

*****

بازدید وزیر ارشاد از خانه هنرمندان و کتابخانه مرکزی اهواز

 

بازدید وزیر ارشاد از خانه هنرمندان و کتابخانه مرکزی اهواز

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کتابخانه مرکزی اهواز و خانه هنرمندان، در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح روز یکشنبه(۷ فروردین) محمدمهدی اسماعیلی به همراه حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ خوزستان، عباس حسین زاده سرپرست نهاد کتابخانه های استان و جمعی از مسوولان، از پروژه خانه هنرمندان و کتابخانه مرکزی اهواز بازدید کرد.

پروژه ساخت خانه هنرمندان اهواز از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و دارای ۶ هزار متر مربع زیربنا است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  ۱۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

این پروژه در ۶ طبقه با احتساب زیرزمین ساخته شده و دارای ۶ سالن تخصصی با گنجایش هرکدام ۱۰۰ نفر برای برگزاری برنامه های تئاتر، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، شعر، مطبوعات و همچنین گالری، سالن انتظار، کلاس و کارگاه های آموزشی، بخش مدیریت، تریا و سایر فضاهای خدماتی و بهداشتی است و با بهره برداری از آن، شاخص فضاهای فرهنگی و هنری مورد استفاده شهروندان در کلان شهر اهواز افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این، وزیر فرهنگ از مراکز مطالعه نابینایان و کم بینایان و غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی اهواز بازدید کرد و در حاشیه این بازدید، سرپرست نهاد کتابخانه های خوزستان به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت.

*****

ادای احترام وزیر فرهنگ به سردار هور

 

حضور وزیر ارشاد بر مزار شهید علی هاشمی/ادای احترام به سردار هور

 

صبح روز یکشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بر مزار فرمانده دلاور قرارگاه نصرت سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، به سردار هور ادای احترام کرد.

به گزارش حبیب خبر، دکتر محمدمهدی اسماعیلی به همراه حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیرکل این اداره و جمعی از مسوولان، با حضور بر مزار سرلشگر شهید علی هاشمی، به مقام والای این شهید ادای احترام کردند.

شهید علی هاشمی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ در اهواز  بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون  به شهادت رسید.  

 او از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت.

از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپتر‌های ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید