امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اجراهای تئاتر خیابانی راهیان نور در خوزستان آغاز شد

 

 اجرای تئاترهای خیابانی در جمع کاروان های راهیان نور از سوی گروه تئاتر "آئین مردم" در مناطق و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس خوزستان آغاز شد.

 

به گزارش حبیب خبر از مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» اولین گروه نمایشی است که در سال‌های ابتدایی شروع اعزام کاروانهای راهیان نور، اجراهای تئاتر خیابانی و محیطی را در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان در کارنامه خود دارد.

 

امسال نیز از ۲۲ اسفند همزمان با گرامیداشت روز شهدا با اجرای ۴ نمایش خیابانی و محیطی در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان همچون «گلزار شهدای هویزه»، «یادمان شهدای نهر خین»، «موزه جنگ خرمشهر» و «یادمان شهدای شلمچه» میزبان زائران مناطق عملیاتی و کاروان‌های راهیان نور هستند.

 

در این اجراها که ۲۲ اسفند از گلزار شهدای هویزه آغاز شده است، نمایش‌های خیابانی و محیطی «پناهنده» و «قهرمان شما کیه؟»، پرفورمنس «سرداران بی نشان» و «سرباز وطن» با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شدند.

 

اجراهای تئاتر خیابانی راهیان نور در خوزستان آغاز شد

 

 مدیر گروه تئاتر «آئین مردم» گفت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور در خوزستان فرصتی کم نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای شاخص استان است و بخشی از هنرمندان این گروه عضو پرافتخارخانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند که در این دوره از اجراهای راهیان نور حضوری فعال دارند.

 

"مصطفی بوعذار" افزود: با وجود مکاتبات متعدد برای برگزاری «همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور» اما حمایتی برای اجرای این رویداد در خوزستان از سوی مدعیان فرهنگ و هنر انقلابی صورت نگرفت و گویا اولویت آنها فقط استوری کردن عکس شهدا است.

 

او گفت: با این وجود هنرمندان گروه تئاتر «آئین مردم» بر اساس اعتقاد و بضاعت موجود و همچنین تولیدات انجام شده گروه، چهار نمایش را برای اجرا در ۴ یادمان دفاع مقدس خوزستان طراحی و برنامه‌ریزی کرده و اجراهای این گروه تئاتر تا پایان اسفند ماه امسال در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید