امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رونمایی از نخستین جشنواره داستان کوتاه «شریف»

 

نخستین جشنواره دوسالانه داستان کوتاه «شریف» با موضوع «فقر و چالش‌های برآمده از آن» آغاز به کار کرد.

 

به گزارش حبیب خبر، این رویداد ادبی توسط مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف و با رویکرد دریافت آثار در دو بخش داستان کوتاه و خاطره‌نویسی در چهارچوب موضوع اصلی این رویداد «فقر و چالش‌های برآمده از آن» آغاز به کار کرد.

علاقه‌مندان تا یکم خردادماه ۱۴۰۱  مهلت دارند تا آثار خود را در فایل ورد به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

 

شیوا محمدی‌نیک، رییس هیات امنای جشنواره و مدیرعامل این سازمان مردم‌نهاد، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی نویسندگان دغدغه‌مند و حمایت از آن‌ها به منظور تولید کارهای مرتبط با این حوزه به منظور گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

 

اعظم ایزدیار، دبیر این رقابت دوسالانه نیز اظهار کرد: فقر و چالش‌هایش از آن دست مشکلاتی هستند که حتی به مرحله تعریف هم نرسیده‌اند و چه ابزاری بهتر از ادبیات می‌تواند آن را تبیین کند؟ ادبیاتی که تا مسائل از صافی آن نگذرند برای جامعه قابل تعریف نبوده و مورد وفاق و آگاهی جمعی قرار نمی‌گیرند.

 

او افزود: در این جشنواره قرار است ضمن دریافت دیدگاه‌های مختلف در حوزه فقر به روایت‌های به‌روزتری از تعریف فقر در شرایط اجتماعی و اقتصادی جدید برسیم و به راهکارهایی برسیم که از دریچه آثار ادبی بتوانیم توجه دهک‌های توانمند جامعه را به جوامع کم‌برخوردار گره بزنیم و از این میان فرصت‌های جدیدی را برای رشد و بالندگی خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست مهیا کنیم.

 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره «جشنواره دوسالانه داستان کوتاه شریف» به پایگاه اینترنتی www.sharifngo.com/sharifestival  مراجعه کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید