امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مقایسه بلیط سینما با پیتزا ساده انگارانه است/ وزیر ارشاد ممانعت کند

مستندساز و عضو انجمن منتقدان سینمای ایران گرانی بلیت را سبب قهر مردم با سالن‌های سینما دانست و گفت: تفکری که به دنبال گرانی بیش از حد بلیت سینماهاست، شاید چنین تصور می‌کند که با این گرانی درست است که از تعداد تماشاگران کاسته می‌شود، اما بر سود تهیه‌کنندگان افزوده خواهد شد.

 به گزارش حبیب خبر، "محمد دیندار" با اشاره به پیشنهاد ۵۰ هزارتومانی شدن بلیت سینما، اظهار کرد: این کار باعث خروج فیلم‌های ایرانی از سبد فرهنگی مردم و سوق دادن بیشتر به سمت آثار خارجی دانست.

او مقایسه قیمت بلیت سینما با قیمت پیتزا را که توسط یکی از پیشنهاددهندگان گرانی بلیت عنوان شده بود، افزود: این مقایسه ساده انگارانه و یک مقایسه آبگوشتی دانست است.  

دیندار تصریح کرد: اولا که در دنیا محصولات هنری و فرهنگی که منطبق با فرهنگ بومی آن کشور باشد، از حمایت و یارانه فرهنگی و حمایتی برخوردار است، دوما در صورت چنین مقایسه‌ای باید دستمزد بازیگران سینما را نیز با کارگران و کارمندان مقایسه نمود که دستمزد برخی بازیگران هزاران برابر این اقشار است و اگر می‌خواهید خدمتی به سینما و مردم انجام دهید یکبار برای همیشه این دستمزد‌ها را ضابطه‌مند و عادلانه کنید تا از هزینه‌های تولید کاسته شود، نه اینکه با گرانی غیرمنطقی بلیت سینما فشار را بر مردم و مصرف کننده محصولات فرهنگی وارد نمایید.

او افزود: تفکری که به دنبال گرانی بیش از حد بلیت سینماهاست، شاید چنین تصور می‌کند که با این گرانی درست است که از تعداد تماشاگران کاسته می‌شود، اما بر سود تهیه‌کنندگان افزوده خواهد شد، درحالی که چنین معادلاتی در نهایت تیشه بر ریشه سینما خواهد زد و باعث قهر بیشتر مردم با سالن‌های سینما خواهد شد.

دیندار در پایان تأکید کرد: با توجه به شعار عدالت‌گرایی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها پیشنهاد بلیت ۵۰ هزارتومانی را تصویب نکرده و از حقوق مردم دفاع کنند.

منبع: دفاع پرس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید