امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اولین گردهمایی هنرمندان تعزیه خوان استان خوزستان در شوش برگزار شد

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از برگزاری نخستین گردهمایی هنرمندان عرصه شبیه خوانی خوزستان همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در محل تالار نیایش شهرستان شوش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، "محمد یاقوت پور"  با اشاره به قدمت و پیشینه هنر تعزیه و شبیه خوانی در شوش و شور و علاقه خاص مردم این دیار به هنر شبیه خوانی، گفت: با عنایت به برگزاری پورشور و کم نظیر آیین های عزاداری در روز ۲۸ صفر در شهر شوش که با حضور عزاداران سایر شهرستان های مجاور صورت می گیرد، لذا با همفکری و تبادل نظر با مسئول کانون تعزیه استان و همچنین پیشکسوتان و  هنرمندان شوشی و با توجه به صورتجلسه هئیت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ، مقرر شد که همه ساله در این روز (۲۸ صفر ) مراسم گردهمایی هنرمندان شبیه خوان استان خوزستان به میزبانی شهرستان شوش برگزار شود.

او افزود: در این نشست و گردهمایی یک روزه  علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه استان و نیز اجرای مجالس تعزیه خوانی به صورت خیابانی و صحنه ای ،می توان با دعوت از اساتید و مدرسان هنر تعزیه خوانی از سایر نقاط کشور جلسه هم اندیشی و نیز کارگاه آموزشی و ورکشاپ های تخصصی برگزار کرد.

 از دیگر برنامه های این گردهمایی می توان به اجرای خیابانی مجلس تعزیه خوانی « امام حسین (ع) » به معین البکایی خلیل ضرغامپور کاری از گروه عاشورائیان سلاسل شوشتر در جوار آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) اشاره کرد.

گفتنی است:رضا ذاکری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و اعضای هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در این گردهم آیی حضور داشتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید