امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک کارشناس از وضعیت لو دهندگان برگزیدگان جشنواره فجر پرسش کرد.

 به گزارش حبیب خبر، "محمد دیندار"، مستندساز و کارشناس سینما به خبرنگار ما گفت: بعد از لو رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر پیش از مراسم اختتامیه، دبیر این دوره از جشنواره قول داد: افراد متخلف در این زمینه معرفی و با آنها برخورد ‌شود.

 بعد از گذشت دو هفته از پایان جشنواره فیلم فجر، هنوز هم جامعه رسانه‌ای و سینمایی کشور منتظر معرفی متخلفان است.

 او افزود: بعد از انتشار رنجنامه مستندسازان در رسانه ها، دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر خوبی مبنی بر برگزاری یک کارگروه برای بررسی مطالبات مطرح شده در این رنجنامه خبر داده بود؛ اما اطلاع دیگری از کم و کیف برگزاری این کارگروه نیافتیم و من به عنوان عضوی از جامعه مستندسازان کشور از آن بی‌اطلاع هستم.

 کارگردان مستند «از آزادی تا آبادی» بیان کرد: انتظار می‌رود مسوولان سازمان سینمایی تعامل خود را با فعالان رسانه‌ای با تجربه و دلسوز- که امتحان خود را پس داده‌اند و در دلسوزی و دانش آنها جای شکی نیست- بیشتر کنند.

به طور مثال: این گونه افراد، پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نسبت به برخی از مسایل، نکاتی را مطرح کرده بودند؛ از جمله: درباره بی‌ثمر بودن برگزاری بخش فرهنگی جشنواره همزمان با بخش مسابقه که با توجه به تمرکز مردم و اهالی سینما و رسانه بر فیلم‌ها، به این بخش توجهی نخواهد شد و در نهایت نیز این اتفاق افتاد و...

دیندار تصریح کرد: سینما در همه ادوار چشم اسفندیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. پیشنهاد این است که برای جلوگیری از تکرار این مساله تعامل مسوولان این وزارتخانه و سازمان سینمایی با اهالی رسانه و سینما بیش تر شود و با تشکیل جلسات متعدد با این افراد، از تجربیات و دیدگاه‌های آن ها بیشتر استفاده شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید