امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیران بخش  های  دولتی  و خصوصی از هنرمندان نقاش حمایت کنند  یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هنرمندان انتظار دارند آثارشان دیده شود گفت: فروش آثار هنری و ارایه آن برای مخاطبان هنری نیازمند مکانی خاص و ثابت است که در اهواز چنین محلی وجود ندارد.

 به گزارش حبیب خبر، زهره صاحبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خرید آثار هنری از هنرمند و خالق اثر، کمک بسیاری از لحاظ مالی و دیده شدن آثار هنری دارد که مسوولان ادارات و سازمان‌ها می‌توانند با خرید و نصب آنها در فضای داخلی اداره متبوع، از قشر هنرمند حمایت کنند.

 

 وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سازمان‌ها آثار هنری را به کارمندان هدیه دهند تا سطح فرهنگ هنری در جامعه بالا برود. همچنین نصب آثار هنری در هتل‌ها، رستوران ها و ... کمک می‌کند تا اقشار مختلف جامعه از ارزش و جایگاه ویژه آثار هنری مطلع شوند.

 

  فضای شهری نیاز به نشاط دارد

  این نقاش اهوازی با اشاره به اینکه فضای شهری نیاز به نشاط دارد گفت: تاثیر رنگ بر فضای شهری برای نشاط جامعه یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد که در اهواز به این شکل فضاسازی نشده است.

 

 صاحبی افزود:نقاشی شهری یکی از مواردی است که می‌تواند از نظر بصری تاثیر بسیار مهمی در زندگی شهری داشته باشد که به علت توجه نکردن به قابلیت های آن و نبودشناخت از آن مورد غفلت قرار گرفته است.

 

اهواز با کمبود فضا برای ارایه آثار هنرمندان روبه رو است

این استاد دانشگاه از تاثیر رنگ بر فضای شهری گفت و ادامه داد: استفاده از رنگ‌های متنوع می‌تواند زندگی شهری را سرزنده و با نشاط نشان دهد و همچنین به کارگیری رنگ‌های مناسب باعث زیبایی‌های شهری متناسب با فرهنگ و اقوام آن شهر باشد.

 

صاحبی با اشاره به اینکه آثار هنری تاثیر مستقیمی با فرهنگ سازی دارد ، گفت: آشنا کردن مخاطبان باخلق آثارهنری، بالابردن سطح دانش هنری، شناخت و تشخیص آثار اصلی و کپی هنری و فرهنگ سازی برای خرید آثار هنری از نمایشگاه ها به جامعه هنری کمک می‌کند تا بهتر دیده شوند و آثار آنها در روحیه جامعه تاثیرگذار باشد.

 

وی بیان کرد: زمانی که شهروندان با آثار مختلف با سبک‌های مختلف روبه رو شوند تاثیر مستقیمی با فرهنگسازی و شناخت مخاطبان با فرهنگ یک جامعه دارد و نیز از طرفی به هنرمندان انگیزه می‌دهد تا نمایشگاه و گالری های بیشتری را برپا کند.

 

رسانه‌ها از هنرمندان حمایت کنند

صاحبی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از هنرمندان بومی حمایت کنند، گفت: هنرمندان به حمایت رسانه نیاز دارند تا آثار آنها دیده شود.

 

وی افزود:برگزاری ورکشاپ ها، اکسپوها، نشست ها، دعوت از هنرمندان حرفه‌ای و برگزاری کارگاه‌ برای جذب مخاطب تاثیر مستقیمی در افزایش سواد هنری شهروندان و مخاطبان هنری استان دارد.

 

این نقاش خوزستانی که تاکنون چندین نمایشگاه برپا کرده است ، گفت: آثار هنری من انتزاعی است که به نوعی می‌توان "زبده گزینی" از طبیعت تعریف کرد و روش‌های متفاوت و گوناگونی دارد و به نوعی ساده شده از عناصر طبیعت است که به مدد رنگ ها و شکل ها ، اثری نو و بدیع به وجود می‌آید که مصداق بیرونی ندارد.

 

وی افزود: در این سبک هنری فضایی نو خلق می‌شود که واقعیتی تازه برای ادراک بصری بیشتر و بهتر رنگ و فرم دارد. 

 

وی گفت:مقوله رنگ از لحاظ روانشناسی همچون عنصری از تجربه بصری می‌تواند بر جامعه و اجتماع تاثیرگذار باشد و علاوه بر نشاط، اثرات رنگ‌های عینی بر ذهن، روح و روان هر فرد به طور مستقیم تاثیر دارد.

 

زهره صاحبی کارشناسی ارشد رشته نقاشی و استاد دانشگاه هنر در اهواز است که سه نمایشگاه انفرادی در ایران و هند ، شرکت در بیش از ۲۰ نمایشگاه بین‌المللی در فرانسه، آلمان، هلند، کره جنوبی و ... ، شرکت در سه جشنواره از جمله ایران، اسپانیا، کره جنوبی و  افتخاراتی دیگر را برای خوزستان در کارنامه هنری خود دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید