امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک نمایشنامه از خوزستان در جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته ها» 2

 

 مسوول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان گفت: تاکنون ۱۷۰ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره گلدسته‌ها با موضوع نمایشنامه ‌نویسی برای بچه‌های مسجد ارسال شده است.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، آرش ساربان گفت: این جشنواره شامل نمایشنامه هایی با  اجراهای کوچک و انتقال روان و ساده است.

 

او افزود: علاقه مندان می‌توانند از این آثار که به صورت کتاب، دفتر دیجیتال و آنلاین در دسترس قرار دارد بهره‌مند شوند.

 

مسوول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان یکی از فعالیت‌های این دفتر را برگزاری جشنواره‌ تئاتر بچه‌های مسجد به صورت استانی و کشوری عنوان کرد و افزود: هدف از این رویداد ساماندهی، توانمندسازی و تقویت آثار بچه‌های مسجد است.

 

او گفت: قصد داریم با تولید آثار هنری به ویژه تئاتر مفاهیم اجتماعی، مذهبی، دینی و انسانی را با زبان هنر در مساجد رواج دهیم. مقام معظم رهبری نیز بر اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی با زبان هنر تاکید کرده‌ است.

 

ساربان تصریح کرد: به همین منظور حوزه هنری خوزستان تصمیم گرفت در سال جاری رویدادی به نام امید هنر برگزار کند و در این راستا پس از شناسایی مساجدی که در زمینه تئاتر فعالیت داشته  اند استادان بخش آموزش حوزه هنری در مساجد حضور پیدا کرده و شاخه های، مدیریت گروه‌های تئاتر، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را آموزش می‌دهند.

 

او گفت این دوره‌ها ویژه نوجوانان و جوانان ۱۱ تا ۲۳ سال مساجد است. بعد از مرحله مقدماتی، کارگاه‌های پیشرفته از جمله کارگاه‌های خلاق و نویسندگی خلاق برگزار می‌شود و در دوره‌های بالاتر به مرحله ایده تا اجرا خواهیم رسید.

 

 جشنواره گلدسته ها با هدف پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقای کیفی نمایشنامه‌های ویژه‌ اجرا در مساجد حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور (فهما) برگزار شده و علاقه مندان  تا  پنجم بهمن ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار را دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید