امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اصحاب رسانه استان درخواست کرد با ورود به اقیانوس دفاع مقدس به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، "محمد جوروند" در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره رسانه های استان- که ظهر چهارشنبه یکم دی ماه ۱۴۰۰ در اهواز برگزار شد- گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری خانه مطبوعات و سازمان بسیج رسانه استان، پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان را برگزار می کند.

او ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای، ارج نهادن به تلاش های صادقانه خبرنگاران و روزنامه نگاران، ایجاد نشاط و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان و آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی را از اهداف پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان برشمرد.

جوروند بخش های جشنواره را شامل: سرمقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش عنوان کرد و ادامه داد: آثار ارسالی باید از تاریخ یکم بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ در مطبوعات مکتوب استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، صفحات و ضمیمه های استانی نشریات سراسری منتشر شده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: آثار جشنواره صرفا از طریق نشانی سایتpressfestival.ir پذیرش می شود که به صورت زیرپورتال و با پیش وند نام استان، تنظیم و به صورت کامل در فراخوان منتشر می شود.

او اظهار کرد: هر متقاضی می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر ارایه دهد. در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می کند.

جوروند تصریح کرد: آثاری پذیرفته می شود که اصل صفحه منتشرشده در رسانه و نام صاحب اثر در آن قید شده باشد. در صورت عدم درج نام، اثر باید توسط شخص مدیرمسوول مهر و امضا و در نشریات سراسری تائید سرپرست استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هیأت داوران در هریک از بخش ها سه اثر را به عنوان اثر برگزیده در آیین پایانی معرفی می کند و به نفر اول در هر رشته، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم در هر رشته، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال اهدا می شود.

او تاکید کرد: مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی ادارات، در جشنواره شرکت داده نمی شوند.

جوروند با اشاره به گاه شمار جشنواره افزود: متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از تاریخ یکم تا ۳۰ دی ماه جاری در نشانی pressfestival.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: شرکت کنندگان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره با شماره های ۳۳۳۳۰۶۴۵ و ۳۲۲۱۸۵۸۴ تماس بگیرند.

او در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان به سمت تولیدات اهالی رسانه و شکوفایی خلاقیت روزنامه نگاران حرکت می کند.

جوروند با اشاره به وجود سوژه های بسیار در اقیانوس دفاع مقدس در استان،تاکید کرد: در خوزستان هزاران سوژه در موضوع دفاع مقدس وجود دارد که روزنامه نگاران می توانند در این اقیانوس فعالیت کنند.

او افزود: نسل حاضر در جنگ را چند سال دیگر نخواهیم داشت؛ درخواست من از اصحاب رسانه استان ورود به اقیانوس دفاع مقدس و تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی است.

در پایان این نشست از پوستر پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان رونمایی شد.

خبرنگار/شاهین بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید