امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

همایش بین المللی شعر «حب الحسین(ع) یجمعنا» در خوزستان برگزار شد
 

با حضور مشاور وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، همایش بین المللی شعر «حب الحسین(ع) یجمعنا» به زبان عربی در هویزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این همایش اظهار کرد: شعار زیبای حب الحسین یجمعنا به معنای همدلی و گرد هم آمدن دوستداران و شیعیان آقا ابا عبدالله است.

او با تاکید بر برگزاری چنین همایش هایی افزود: شعر برای ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر برگزاری چنین همایش هایی مداومت ورزد.

رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: همه ما مهر امام حسین(ع) را در دل داریم و یکی از بهترین مدل ها برای ایجاد وحدت بیشتر برگزاری جشنواره های ادبی به ویژه شعر در سطح ملی و بین المللی است.

ارزانی با بیان اینکه شعر، دل ها را به هم نزدیک می کند، عنوان کرد: این همایش شعر که با حضور شاعران ایرانی و عراقی با زبان عربی برگزار شد باید به صورت گسترده تر برگزار شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هدف از برگزاری این همایش را، ارتباط و نزدیک شدن بیش از پیش قلوب میان مردم ایران و عراق عنوان کرد و گفت: این همایش در شهرستان هویزه و با حضور شاعران ایرانی و عراقی برگزار شده و در سال های آینده نیز با کیفیت و حضور شاعران بیشتر برگزار خواهد شد.

محمد جوروند با بیان اینکه آثار شاعران در مدح سرور و سالار شهیدان است، افزود: امام حسین(ع) محور و نقطه اتحاد شیعیان جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برگزاری چنین همایش هایی در ایجاد همدلی و نزدیکی شیعیان جهان کمک می کند و سرودن شعر در مدح آقا اباعبدالله در روایات متعدد تاکید شده است.

گفتنی است: همایش بین المللی شعر حب الحسین (ع) یجمعنا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه، فرمانداری هویزه، انجمن شعرای عرب هویزه با هدف نشان دادن اتحاد دو کشور دوست و برادر ایران و عراق و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناظم ثبوتی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان، امام جمعه شهر هویزه، فرماندار شهر هویزه و با حضور شعرای برجسته عراق و استان خوزستان و علاقه مندان به شعر عربی و عموم مردم ولایت مدار و فرهنگ دوست هویزه ۲۰ مهرماه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر هویزه برگزار شد .

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید