دومین کنگره ملی شعر گمنامی در ماهشهر فراخوان داد

 

دومین کنگره ملی شعر گمنامی در شهرستان بندر ماهشهر آغاز به کار کرد و مطالب مهمی از سوی مسوولان استانی مطرح شد.

 

به گزارش حبیب خبر، در این کنگره ملی نماینده ولی‌فقیه در خوزستان به ترسیم شاخص‌های امنیت پرداخت و گفت: مردم دوست دار کسانی هستند که امنیت را برای مردم جامعه فراهم می‌کنند.

 

حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد اظهار کرد: مردم باید در ایجاد مؤلفه‌های امنیت همکاری داشته باشند و انسجام دستگاه‌ها می‌تواند عمل به این شاخص‌ها را ثابت کند.

 

مدیرکل اطلاعات خوزستان در این مراسم اظهار کرد: در ۶ سال گذشته دشمن روی خوزستان متمرکز شده تا امنیت و آسایش مردم را بر هم بزند اما به لطف خدا و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و همچنین اتحاد اقوام استان، این توطئه‌ها نقش بر آب شده و وضعیت امنیت در خوزستان مطلوب است.

 

وی با بیان اینکه امروزه امنیت اولویت و نخستین انتظار همه جوامع بشری از حکومت‌هاست، اضافه کرد: شرط آسایش جامعه وجود امنیت و ایجاد زیرساخت‌های امنیتی است و تمام کسانی که بر توسعه سیاسی و اقتصادی اهتمام دارند بر تقدم امنیت و پیوست آن با همه بخش‌های جامعه تأکید می‌کنند.

 

مدیرکل اطلاعات خوزستان ادامه داد: مقوله امنیت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ ویژه فرهنگی نمود بیشتری پیدا کرده است و به همین دلیل تمامی حوزه‌ها باید پیوست امنیت داشته باشند تا آسایش در جامعه برقرار شود.

 

وی، نقش فرهنگ و ادبیات به‌ ویژه شعر را در تأمین امنیت مهم دانست و گفت: شعر در حال فتح قله‌های بلندی است که در گام دوم انقلاب اسلامی، نقش مهمی را بر عهده دارد و انتظار داریم که شاعران به کمک امنیت بیایند و آنچه را که قبح امنیت است، تشریح و حسن امنیت را ترغیب کنند.

 

رییس حوزه هنری خوزستان گفت: این کنگره از امروز در ماهشهر گشایش یافت و شاعران سراسر کشور ۴۵ روز فرصت دارند تا اشعار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. 

 

محمد شهباز گهرویی گفت: شاعران آثار خود را به سامانه شعر گمنامی ارسال یا از طریق پست به دبیرخانه این کنگره در حوزه هنری خوزستان ارسال کنند. 

 

وی گفت: نتایج ارزیابی این سروده ها نیز در مراسم اختتامیه کنگره که در اسفند ماه برگزار می شود با اهدای جوایز نفیس اعلام می شود. 

 

اولین کنگره ملی شعر گمنامی سال گذشته در شیراز برگزار شد که با استقبال گسترده شاعران کشور مواجه شد. 

 

 گفتنی است: کنگره ملی شعر گمنامی با موضوع امنیت و آرامش مردم و با هدف تجلیل از دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در بخش‌های شعر نو، شعر با گویش‌های محلی و شعر طنز، کودک و نوجوانان و بخش‌های مختلف دیگر پذیرای آثار شاعران خواهد بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید