امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ثبت ۶۲۰ مجوز الکترونیکی و ۴۰ کانون جدیدالتاسیس در ستاد کانون‌های مساجد خوزستان

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اظهار کرد: امسال ۴۰ کانون جدیدالتاسیس در خوزستان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسید و تاکنون ۶۲۰ مجوز الکترونیکی در ستاد کانون‌های خوزستان ثبت شده و ۸۶ هزار و ۸۰۰ نفر عضو کانون‌های مساجد استان هستند.

 

 به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور امروز سه‌شنبه 27 مهر در مراسم تقدیر از بازنشستگان ستاد کانون‌های مساجد خوزستان، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر (ص) شخصیت بزرگی است که قرآن در مورد آن می‌فرماید چقدر خلق و خوی پیغمبر بزرگ بود که توانست جامعه‌ای را که در میان مردم آن جاهلیت وجود داشت را به اسلام دعوت کند و ثمرات آن را نیز امروز مشاهده می‌کنیم.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از دو نفر از پیشکسوتان ستاد کانون‌های مساجد که سال‌ها در این حوزه فعالیت‌های چشم‌گیری داشتند و اقدامات ارزشمندی انجام دادند تقدیر و تشکر کرد.

 

وی به گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 620 مجوز الکترونیکی مساجد در ستاد کانون‌های خوزستان ثبت شده و بیش از 86 هزار و 800 نفر عضو کانون‌های استان هستند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه امسال 40 کانون جدیدالتاسیس در خوزستان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است اضافه کرد: رویداد ملی فهما 3 نیز با نام «به توان مردم» آغاز شده و تا ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) ادامه دارد.

 

وی از حضور چهار نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره ملی مدهامتان کشوری خبر داد و تصریح کرد: این مسابقات در مشهد مقدس در حال برگزاری است که امیدواریم در این رقابت‌ها بتوانیم به رتبه‌های برتر دست یابیم.

 

مدیر فهما خوزستان از برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و ابراز کرد: امروز کانون‌های مساجد اقدامات بسیار خوبی را در مبارزه با کرونا انجام می‌دهند و به پایگاه‌های تجمیع واکسیناسیون در مساجد تبدیل شدند.

 

وی توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع بیش از 20 هزار بسته گوشت گرم توسط مؤسسه خیریه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا و با همکاری ستاد کانون‌های مساجد استان را از دیگر اقدامات کانون‌های مساجد عنوان کرد و ادامه داد: این بسته‌ها میان خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شده است.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور راه‌اندازی مواکب متعدد در ایام محرم توسط کانون‌های مساجد و نشست‌های مختلف با ارگان‌هایی همچون حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه، سپاه ولی‌عصر (عج) و کمیته امداد را از دیگر اقدامات ستاد کانون‌های مساجد دانست.

 

وی گفت: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» یکی از طرح‌های موفق ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بود که در سراسر کشور با قدرت در حال انجام است و تاکنون قریب به 40 هزار دیدار با خانواده‌های شهدا در کشور صورت گرفته که خوزستان سهم بسزایی در اجرای آن داشته است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خوزستان درباره طرح «تحکیم و تعالی خانواده» بیان کرد: این طرح در شهرهای بندرماهشهر و بندر امام انجام شد و طی آن توانستیم از طریق پتروشیمی قریب به 800 میلیون تومان تجهیزات برای کانون‌های مساجد این دو شهرستان تهیه و توزیع کنیم.

 

وی از خبرگزاری شبستان و پایگاه فهما برای انتشار اخبار و فعالیت‌های کانون‌های مساجد و آشنایی سایر ارگان‌ها با این مراکز و همچنین حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از حوزه مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری تقدیر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) خاطر نشان کرد: فعالیت در مساجد در پیشگاه خداوند متعال اجری معنوی دارد و کارکنان کانون‌های مساجد نیز از اجر و پاداش ارزشمندی نزد پروردگار برخوردار خواهند بود.

 

محمد جوروند با اشاره به اقدامات کانون‌های مساجد به ویژه در کمک به نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی عنوان کرد: این اقدامات به مرجعیت کانون‌های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کرد.

 

وی با تقدیر از بازنشستگان ستاد کانون‌های مساجد خوزستان بر استمرار و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و یادآور شد: خوزستان منبع و جولانگاه شهدا است از این رو باید فعالیت‌هایی در شان این استان ولایی، مذهبی و شیعی انجام داد.

 

در پایان از نادر ایوبی‌فر و حسن موحدی‌نژاد دو نفر از پیشکسوتان و بازنشستگان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید