برگزاری کارگاه آشنایی با ایجاد اقامتگاه بوم گردی با هدف آشنایی و جذب سرمایه گذاری

 

به مناسبت هفته گردشگری، اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش با همکاری بخشدار مرکزی این شهرستان، کارگاه آموزشی آشنایی با ایجاد اقامتگاه‎های بوم‎گردی برگزار کردند.

به گزارش حبیب نیوز، در این کارگاه که در محل سالن جانبی موزه شوش برگزار شد چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش، بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش، جناب سرپرست بخشدار مرکزی شهرستان شوش، چند تن از مسئولین ادارات شوش به همراه دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی شوش و نیز پرسنل اداره  میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش حضور داشتند.

بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش، ضمن تبریک هفته گردشگری بیان داشت که شهرستان شوش با وجود محوطه باستانی و تپه های متعدد باستانی و همچنین دارا بودن سه رودخانه در محدوده این شهرستان دارای پتانسیل های ویژه ای در خصوص جذب گردشگر و همچنین سرمایه گذاری در این بخش می باشد.

حیدری زاده گفت: شهرستان شوش ظرفیت های بالقوه ای برای جذب گردشگر آبی، صحرایی و همچنین گردشگرانی در حوزه محیط زیست است.

چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش، هدف از برگزاری این برنامه با همکاری پایگاه شوش را آشنایی دهیاران و شوراها باصنعت گردشگری وتاریخچه آن به صورت تخصصی تر در زمینه بوم گردی،تاثیرات صنعت بوم گردی در روستاها و فواید آن از قبیل جلوگیری از مهاجرت و جذب نخبگان روستایی، توسعه زیر ساخت های روستایی از قبیل راه آب، اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برشمرد.

چنانی اعلام کرد: در هفته جاری به مناسبت هفته گردشگری کارگاه  آشنایی با بوم گردی با حضور 3 بخشدار مرکزی، که روز یکشنبه برگزار شد و بخشداران فتح المبین و شاوور در روزهای دوشنبه و سه شنبه به صورت متوالی در امر بوم گردی و افزایش اطلاعات آنها و چگونگی تشکیل طرح و... برگزارخواهد شد

وی همچنین اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش آمادگی خود را برای همکاری و همراهی با دهیاران در روند تسریع تشکیل طرح وتسریع روند ایجاد اقامتگاه های مذبور اعلام کرد.

گفتنی است: در این برنامه علی عبدالخانی از کارشناسان گردشگری شوش با ارائه پاورپوینت  به معرفی موضوع گردشگری و بوم گردی شوش و روستاهای اطراف آن پرداخت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید