معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

دومین جشنواره استانی "در امتداد لاله‌ها " برگزار می شود

شناسایی هنرمندان انقلابی از اهداف برگزاری جشنواره‌های هنر انقلاب است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی " در امتداد لاله‌ها " گفت: برگزاری این جشنواره‌ها موجب می شود تا هنرمندان انقلابی استان شناسایی شده و از این طریق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج و گسترش یابد.

به گزارش حبیب خبر، حسن نورانی روز سه‌شنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز بیان کرد: رسالت‌ اصلی نهادهای فرهنگی که می‌تواند جامعه را در راه درست هدایت کند گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار هنری می‌تواند واژه‌های شهید ، شهادت ، و ایثار را در تمام جامعه ترویج و ماندگار کند.

وی گفت: دومین جشنواره استانی " در امتداد لاله ها " با همکاری شهرداری اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و سپاه حضرت ولیعصر (عج) در خوزستان برگزار می‌شود.

نورانی با بیان اینکه جشنواره امسال " در امتداد لاله ها " نگاه ویژه‌ای به بخش زنان ایثارگر دارد ،افزود : این جشنواره با هدف اصلی نگاه به فرهنگ ایثار اجتماعی در قالب شعر ، سرود ، نماهنگ ، عکس و پوستر نماهنگ در ابعاد مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد ادامه داد: فراخوان جشنواره ۲۱ فروردین منتشر می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ بوده، و آیین پایانی جشنواره یکم تیر امسال برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره می‌توانند به سایت نوید شاهد به نشانی https://khuzestan.navideshahed.com یا به سایت حوزه هنری خوزستان و در شهرستان‌ها به بنیاد شهید همان شهرستان مراجعه کنند.

 

*برگزاری جشنواره در چند بخش هنری 

دبیر جشنواره " در امتداد لاله‌ها " نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره در چند بخش هنری برگزار می‌شود گفت: مسابقه شعر جشنواره در ۲ بخش کلاسیک و گویشی برگزار می‌شود ، ضمن اینکه محدودیت سنی برای شرکت در تمام شاخه‌های جشنواره وجود ندارد.
آرش ساربان ادامه داد: بخش عکس جشنواره با موضوع ایثار اجتماعی است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را با موضوعی که نمایانگر ایثار باشد ارایه دهند.

وی افزود: در زمان برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی با موضوع‌های کارگردانی نماهنگ، عکاسی دیجیتال، طراحی پوستر و آهنگ سازی سرود به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ساربان بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها برای آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف هنر هنرمندان است که کمک شایانی در ارتقای سطح هنری خواهد کرد.

 

برگزاری ۱۶ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری خوزستان

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه‌های این حوزه در هفته هنر انقلاب در خوزستان گفت: کلیه برنامه‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی یا محدود برگزار می‌شود.

محمد شهباز گهروئی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای هنرمند ، غبار روبی مزار شهدای هنرمند ، تولید و محتوای برنامه‌های چند رسانه‌ای با موضوع شهید آوینی در فضای مجازی، تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان ، ساخت موشن گرافیک با موضوع انقلاب اسلامی ، دیدار با خانواده زنده یاد یلالی از خادمان شهدا و  ساخت موشن گرافیک با موضوع شهادت شهید آوینی از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

وی با بیان اینکه در مراکز حوزه هنری شهرستان‌های آبادان و دزفول چندین برنامه فرهنگی هنری برگزار می‌شود، افزود: ورکشاپ یک روزه نمایشنامه نویسی در مرکز شهید آوینی آبادان ، تولید نمایش رادیویی، چاپ جزوه با موضوع شهید آوینی و تولید هفت موشن گرافیک و نیز معرفی چند چهره هنرمند انقلابی ازجمله این برنامه‌هاست.  

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۱۷ تا ۲۵ فروردین جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید