مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

از هنرمندان حوزه‌های مختلف باید حمایت شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، جشنواره فیلم فجر را اتفاق بسیار مهمی دانست و با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان حوزه های مختلف  گفت: امسال فیلم‌های خیلی خوبی روی پرده می‌رود.

به گزارش حبیب خبر به نقل از مهر، محمد جوروند افزود: حدود ۱۱ ماه مراکز فرهنگی و هنری از جمله سینماها تعطیل هستند و حوزه هنر آسیب دید.

وی افزود: فضا و مکانی که حدود ۱۰ ماه از تعطیلی آن گذشته است، اوضاع مناسبی ندارد ولی از اینکه فضای سینمایی برای برگزاری این جشنواره و جریان خیلی مهم سینمایی فراهم شده است، تقدیر می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از انجمن سینمای جوان به عنوان متولی اصلی این رویداد سینمایی، بیان کرد: امسال ۱۶ فیلم در جشنواره فیلم فجر در شهرهای شوشتر، ایذه، آبادان، خرمشهر و اهواز اکران می‌شود.

جوروند گفت: جشنواره سال‌های گذشته فقط در اهواز برگزار می‌شد اما امسال برگزاری در دیگر شهرستان‌های استان خود اتفاق مبارک و قابل تأملی است؛ در دیگر استان‌ها نیز شاید در یک یا دو سینما برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو استان‌های اول کشور است که جشنواره را در پنج شهرستان برگزار می‌کند، ادامه داد: امسال فیلم‌های خیلی خوبی روی پرده می‌رود و امیدوارم بهره‌مندی لازم از این فیلم‌ها انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: خوزستان ریشه تاریخی در سینما دارد و تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران خوبی در این عرصه داشتیم که آثار ماندگاری را تولید کردند.

جوروند با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم رضا سیاح زاده تصویربردار صدا و سیما که در فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری حضور فعالی داشت، گفت: مرحوم محمد عفراوی دستیار کارگردان و فعال در حوزه تهیه‌کنندگی نیز از دیگر هنرمندان خوب استان بودند.

وی با اشاره به اینکه اتفاق‌های هنری خوبی در خوزستان رخ داده است، بیان کرد: هنرمندان حوزه‌های مختلف در فرهنگ و هنر متضرر شدند که باید با یک نگاه جدی از آنها حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه کار خود را با اکران فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری آغاز کرده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «روشن» به کارگردانی سید روح اله حجازی، «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی، «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی، «ابلق» به کارگردانی نرگس آّبیار، «رمانتیم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی، «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و همچنین «خط فرزی» به کارگردانی فرنوش صمدی ۱۵ فیلم دیگری هستند که در این دوره از جشنواره فیلم فجر اکران می‌شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید