امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

معرفی برگزیدۀ اصفهانی جایزۀ «جلال»

کتاب «فرکانس ۱۱۶۰»، در بخش مستندنگاریِ سیزدهمین دورۀ ادبی جایزه جلال آل احمد به‌صورت مشترک، به عنوان برگزیده شناخته شد.

فضل‌الله صابری، دربارۀ موضوع کتاب «فرکانس ۱۱۶۰» به ایسنا گفت: فرکانس رادیو آبادان در سال‌های دفاع مقدس بر روی موج متوسط ۱۱۶۰ کیلو هرتس بود. اگر چه این شهر به اروندرود نزدیک بود و در تیررس دشمن قرار داشت اما باوجود همۀ این خطرات، من و همکارانم تا سال ۱۳۶۵ در آن منطقه ایستادیم، بمباران‌های مختلفی را تجربه کردیم ولی رادیو آبادان را رها نکردیم.

او ادامه داد: تلاش ما این بود که رادیو آبادان، رادیوی منطقه باشد و حتی پیام‌هایی هم به زبان عربی در آن پخش می‌کردیم؛ وقتی شهر در آستانۀ سقوط بود، به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردیم، اخبار رزمندگان ایرانی را به گوش خانواده‌هایشان می‌رساندیم و گزارش‌هایی هم برای شبکه‌های سراسری تهیه می‌کردیم تا امر اطلاع‌رسانی دفاع مقدس به‌خوبی انجام شود.

صابری خاطرنشان کرد: من یادداشت‌های زیادی از زمان جنگ داشتم و از سال ۱۳۸۲ به‌صورت جدی، شروع به تکمیل این یادداشت‌ها کردم تا اینکه اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ این مطالب، در قالب کتاب «فرکانس ۱۱۶۰» به همت انتشارات سوره مهر و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری اصفهان به چاپ رسید.

این نویسنده، با اشاره به اینکه فیلم «آبادان یازده شصت» نیز بر اساس بخش‌هایی از خاطرات موجود در همین کتاب ساخته‌شده، یادآور شد: خوشحالم کتاب‌های دفاع مقدس، به بلوغی رسیده‌اند که می‌توانند در بخشی از جشنواره‌های مهم کشور عرض‌اندام کنند و خوشحالم که این کتاب توانست در رقابت با بیش از چهارصد اثر، به‌صورت مشترک در بخش مستندنگاری سیزدهمین جایزۀ جلال آل احمد برگزیده شود و جایگاه خود را پیدا کند.

او به تصویر کشیدن فداکاری رزمندگان برای حفظ مرز و عزت ایران در قالب‌های مختلف هنری را رویکردی میمون و مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری هنرمندان رشته‌های مختلف، ابعاد تازه‌ای از حماسۀ مردم ایران در جنگ تحمیلی به بیان درآید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید