امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

معاون فرهنگی و رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی فیلم ٥٠ ثانیه ای موبایلی ویژه باشگاه های کتابخوانی خوزستان در اهواز خبر داد.

به گزارش حبیب نیوز، "مرتضی جمشیدی" گفت: با توجه به این که کارگاه فیلمسازی باشگاه های کتابخوانی در استان دیگری برگزار نشده و "فیلم موبایلی " یکی از بخش های جشنواره جام باشگاه های کتابخوانی است ، این استان برای اولین بار اقدام به برگزاری این کارگاه برای تسهیلگران باشگاه های کتابخوانی خوزستان کرد. 

او هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را تقویت خلاقیت تسهیلگران با نگاه سمعی و بصری دانست و اظهار داشت: مدرس این دوره "امین حیاتی" یکی از فیلمسازان برگزیده انجمن سینمای جوان و مدرس دانشگاه به صورت تئوری و عملی اصول فیلمسازی موبایلی را به مربیان آموزش می دهد.

او اضافه کرد: از هر شهرستان استان یک نفر در کارگاه شرکت می کند و پس از فرا گرفتن آموزش های لازم مباحث در اختیار مربیان دیگر قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: هر عضو باشگاه می تواند درباره یک یا چند کتاب ، فیلم بسازد و سپس بهترین فیلم های کوتاه اعضای باشگاه ها در سه سطح باشگاه ، شهرستان و کشور پس از ارسال به دبیرخانه ، بر اساس تعداد در یک یا چند مرحله داوری شده و بهترین فیلم ها انتخاب می شود.

جمشیدی گفت: فیلم های اعضای باشگاه ها بر اساس موعد تعیین شده از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل یا به صورت لوح فشرده به ستاد اجرایی شهرستان ها ارسال می شود.

او افزود: دبیرخانه شهرستان از میان فیلم های برگزیده شهرها و روستاها، حداکثر ۹ فیلم برگزیده را با رعایت تنوع شهری و روستایی به دبیرخانه کشوری جام مرکزی ارسال خواهد کرد.

جمشیدی در پایان یادآور شد: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان گروه های کتابخوانی هستند که با حضور ١٢ کودک یا نوجوان و زیر نظر یک مربی بزرگسال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت می کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید