امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آخرین کار کارگردان کاربلد و باتجربه اهوازی در حیطه نمایش (ناصر میاحی) مثل اغلب اثرهای تاثیر گزارش شاید کمی سوژه و نام تکراری داشته باشد، اما در واقع تماشای  لاقل یک باره آن برای کوچک ترها  و حتی بزرگ ترهای همراه به لحاظ محتوای نهفته در متن آن خالی از لطف نیست !

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب نیوز، عروسک های مجموعه مدرسه موش ها برای بسیاری از افراد دهه شصتی و حتی بیشتر یک نوستالژی بزرگی به شمار می آید.. آن قدر ماندگار ... که حتی آهنگ و کاراکترهای آن از ذهن هیچ ببینده ای تاکنون از یاد نرفته است .

اکنون با آغاز بر روی صحنه رفتن این نمایش در تالار آفتاب ، علاوه بر زنده شدن خاطرات گذشته ، در نوشته قابل تامل و کارگردانی هوشمندانه ناصر میاحی (استفاده از نور و صدا و سایر امکانات)،   شاهد مطرح شدن موضوع بسیار ظریفی خواهیم بود که به همگان بویژه کودکان این جامعه ، پیامی خاص را گوشزد  می کند !

کارگردان نمایش بدرستی و با بیان ساده ، مهارت نه گفتن به هر پیشنهاد  نامعقول و خطرناکی را خط قرمز یک راه و زندگی سالم و  درست مطرح کرده  و این باور را در ذهن ببینده می کارد تا فرد  شهامت آن را داشته باشد با بهره مندی به موقع از عقل (هنر نه گفتن) آسیبی به خود و اطرافیان وارد نکند !

موضوعی که در جامعه کنونی مي بايست بسیار مورد  توجه قرارگيرد ولی متاسفانه به رغم تلاش و تاکید بسیاری از دست اندرکاران به ویژه روانشناسان و کارشناسان تربیتی مربوط این مهم تاکنون به معنای واقعی در باور مردم گنجانده نشده و روز به روز شاهد مشکل ها و آسیب های فراوان آن در میان جامعه هستیم .

مطرح کردن این موضوع و جا انداختن آن به شیوه درست در قالب نمایش کودکانه و شاد که مخاطبین آن از همان سنین کودکی بايد این هنر مهم نه گفتن را فرا بگیرند ، می تواند مانند  واکسنی باشد  در برابر کوهی از مشکلات و معضلات اجتماعی آینده و پیش رو (مانند اعتیاد و سرقت و کارهای خلاف ریز و درشت)  که متاسفانه در جامعه کنونی ما کم نیستند!

نمایش مدرسه موش ها با هنرنمایی  بازیگران بومی و خوش آتیه شهرمان  می کوشد  این پیام کارسازو حیاتی را به مخاطبان خود (کودکان امروزی و بزرگ ترا) بدهد تا به رغم فریبنده بودن دنیای امروزی و چشم هم چشمی ها و بالا رفتن سطح توقع ها در میان دوستان ، همکاران ، خانواده ها و ... یک فرد همواره شهامت و جسارت مخالفت و مقاومت در برابر غرق شدن در دریای ناپاکی ها و نیستی را پیدا کند .

نگارنده با تایید و تشویق ذهن خلاق کارگردان نمایش که از یک نوستالژی خاطره انگیز موضوعی به روز و قابل تامل را به کودکان ، این آینده سازان مملکت  مطرح کرده ، به سهم خود از خوانندگان این مطلب براي دیدن این  نمایش  شاد دعوت كرد.

جا دارد شادی خود را از استقبال خانواده ها در اجرای روز دوم این نمایش کتمان نکرده  از خداوند بزرگ خواهان این هستم تا همیشه چراغ صحنه تالارهای شهرستان اهواز و البته سایر شهرستان ها برای هر رده سنی به ویژه کودکان و نوجوانان  روشن بماند .

گفتنی است: نمایش یاد شده تا پایان تیرماه سال جاری و در ساعت 8 شب به همت انجمن هنر های نمایشی اهواز روی صحنه خواهد بود.

علاقه مندان برای تهیه بلیت اینترنتی به سایت ubelit.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09913380613 تماس بگیرند.

عادل مسلمانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید