امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دومین جشنواره منطقه ای بلوطیکا در ایذه پایان یافت

اهواز- حبیب نیوز: برترین های دومین دوره جشنواره داستان کوتاه منطقه ای "بلوطیکا" 18 تیرماه با برگزاری آیین اختتامیه در شهرستان ایذه معرفی شدند.

دبیر دومین دوره جشنواره داستان کوتاه منطقه ای "بلوطیکا" به خبرنگار ما گفت: فراخوان این جشنواره- که ویژه استان های زاگرس نشین- خوزستان، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه- بود- از مهرماه ۱۳۹۷ منتشر شد. این جشنواره در دو بخش آزاد و بحران آب، آثار داستان نویسان استان های زاگرس نشین را پذیرش کرد.

"محمد موسوی ده شیخ"، هیات داوران دومین جشنواره داستان کوتاه بلوطیکا را "آرش آذرپناه"، "فردین کوراوند" و "غلامرضا شیری" اعلام کرد که پس از بررسی ۴۰۰ اثر که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند، ۲۲ داستان را واجد امتیاز لازم برای راه یابی به دور دوم جشنواره اعلام کرد. از میان این آثار شش نویسنده به عنوان برگزیده نهایی به این شرح معرفی شدند.

نفر اول مشترک: زهره حسینی از اصفهان برای داستان"دو ورق" و خاطره محمدی از سنندج برای داستان"بدون آدرس فرستنده"

نفر دوم: بهدین اروند از شوش برای داستان"تمبی" نفر سوم: آزاده سلیمی از شیراز برای داستان" سوته بخت" نفر چهارم" سارا محمدی نوترکی از ایذه برای داستان"محاکمه" و نفر پنجم: سحر موسوی دهمیرانی از ایذه برای داستان"من مانده ام"

 همچنین جایزه ویژه استعداد نوجوان نیز به محبت احمدی از ایذه برای داستان" شبح" اهدا شد.

در پایان این آیین نیز از سه داستان نویس ایذه ای: ندا (زینب) بویری برای داستان" مانند رویا"- فریده آقاسی پور برای داستان"وهم" و ناهید غفاری برای داستان"چادر" تقدیر شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره- که با حضور سید امین سپهریان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه و جمعی از مقامات شهرستان در تالار مولوی دانشگاه آزاد ایذه برگزار شد- از برندگان جشنواره تقدیر شد.

همچنین از کتاب های"درازترین خیابان" شامل مجموعه داستان های نویسندگان انجمن داستان هزار افسان ایذه و "تبسم باران" شامل مجموعه داستان زنده یاد حسین مولایی رونمایی شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید