امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 دارم به چهاردهم تیرماه یعنی روز قلم فکر می کنم که امسال سوت و کور گذشت و به جز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هیچ مسوولی- از استاندار خوزستان گرفته تا امامان جمعه و مدیران و رییسان و نمایندگان مجلس و... - سخنی درباره این روز نگفتند!

 اصلن چرا راه دور برویم؛ همین خبرگزاری های ایسنا و ایرنا و مهر و فارس خوزستان مگر این روز را تبریک گفتند یا در این باره چیزی نوشتند که بخواهیم از مسوولان گله کنیم که بچه نفتون سر می رسد و می گوید: تبریک استاد! روز قلم بر شما مبارک باد!

 از دکمه زدن بر روی لبتاپ یا نوشتن بدون استفاده از قلم و خودکار و خودنویس دست برمی دارم و می گویم: درود و سپاس بچه جون!

 بچه نفتون می آید کنارم می نشیند و می گوید: می دونی استاندار خوزستان روز 14 تیرماه رو تبریک گفته؟

 در چشمان ذوق زده بچه نفتون خیره می شوم و می گویم: خوب شدی گفتی چون داشتم گله می کردم که چرا جناب دکتر شریعتی- که خود با قلم سروکار داره- این روز رو تبریک نگفته!

بچه نفتون که انگاری برایش جوک یا به عبارت صحیح تر لطیفه تعریف کرده ام آنچنان می زند زیر خنده که حالا نخند کی بخند!

 می گویم: بچه جون! حرف خنده داری زدم؟!

 همچنان که دارد می خندد اما از سرعت خنده اش کم می کند تا بتواند حرف بزند و می زند و می گوید: اینو باش! گفتم 14 تیرماه رو تبریک گفته اما کی گفتم روز قلم رو تبریک گفته؟!

مات و حیران می مانم و می گویم: پس روز چی رو تبریک گفته؟!

بچه نفتون که دیگر دارد تبسم می کند با حالتی شرمنده می گوید: استاد عزیز! جناب دکتر شریعتی روز شهرداری و دهداری ها رو تبریک گفته. اگر قبول نداری می تونی بروی توی سایت استانداری و ببینی.

رویم را از بچه نفتون می گیرم و با خود می گویم: عجب! ما را بگو که فکر می کردیم لااقل استاندارمان روز قلم یادش هست و این روز را به ما قلم به مزدان، ببخشید، قلم به جیب ها تبریک گفته است؛ ما را بگو که چه قدر خام تشریف داریم. حتا آنانی که امروز از تریبون های مختلف سخنرانی کردند و خبرنگارانی هم که پای سخنان شان نشسته بودند و  با قلم های شان خبر تهیه و در رسانه های همگانی شان درج کردند؛ یک خط هم به این روز اشاره نکردند!

اصلن شاید از وقتی موبایل ها و تبلت ها و لپ تاپ ها کار قلم را انجام می دهند؛ قلم هم ارزش و ابهت خود را از دست داده است؟! که این بار صدای بچه نفتون در حالی که از دهان اش جمله "ن. والقلم و مایسطرون" شنیده می شود خداحافظی می کند و می رود و من می مانم و روز قلم که امروز این چنین در استان و حتا در کشور مظلوم واقع شد و کسی هم خم به ابرو نیاورد!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید