وقتی پایتخت دفاع مقدس، باغ موزه ندارد! / شهردار اهواز: در تکمیل موزه دفاع مقدس خوزستان مشارکت می کنیم

اهواز- حبیب نیوز: پس از هشت سال دفاع مقدس مردم فداکار و ایثارگر کشورمان در برابر متجاوزان بعثی- که با حمایت های بسیاری از کشورهای منطقه خلیج فارس و نیز ابرقدرت ها توانستند هشت سال جنگ را بر کشور عزیزمان تحمیل کنند- ساخت مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در بسیاری از استان ها مورد تایید و تاکید مردم و مسوولان قرار گرفت و با جدیت هم این مهم دنبال شد. چرا که معتقد بودند: لازم است با ساخت باغ موزه های دفاع مقدس، حماسه های جانانه مردم سلحشور و شهید پرور کشور و نیز استان های شان در هشت سال دفاع مقدس- که نمادي آشكار برای بيان ايثارگري هاي آن دوران پرافتخار است- به منصه ظهور گذاشته شود.

در حقیقت ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس- که یادمان هشت سال دفاع مقتدرانه ملت غیور ایران است- در بسیاری از استان های کشورمان- که مانند خوزستان و چند استان درگیر، نقش زیادی در جنگ تحملی نداشتند- به طور جدی پیگیری شد به جز خوزستان که برخی مسوولان اش چند سال پیش یادشان افتاد که مردم استان و راهیان نور و گردشگران داخلی و خارجی نیاز دارند تا با باغ موزه ای ماندگار از ایثار و مقاومت مردم و رزمندگان کشورمان به ویژه خوزستان- که بی شک نقس به سزایی را در انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی و انقلابی به جامعه ایفا می کند- آشنا شوند.  

به راستی ما پس از جنگ، مگر دل در گرو فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نداشتیم؟! اگر داشتیم؛ چرا تلاش نکردیم با ساخت مکانی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های آینده، زمینه را برای آشنایی بیشتر قشرهای مختلف مردم با این اتفاق عظیم فراهم کنیم.

به گفته مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان: "موزه های دفاع مقدس در 15 استان كشور به بهره برداري رسيده، در 10 استان بين 50 تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و پنج استان نيز در هفته دفاع مقدس سال 97 شروع كرده اند." اما کسی هست بگوید: استان زرخیز خوزستان در کجای این آمار قرار دارد؛ در حالی که گفته می شود: "مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به مساحت 10 هکتار در پارک شهروند اهواز و در سطح کیفی بین‌المللی در حال ساخت است و هم اکنون این پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است."

در حقیقت می توان به جرات گفت: خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس، هنوز موزه دفاع مقدس ندارد و اندر خم هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام این مهم است!

به هر روی امروز از کنار این مهم عبور می کنیم؛ اما نه این که دیگر پشت سرمان را نگاه نکنیم و به ساخت باغ موزه دفاع مقدس بی اعتنا باشیم؛ بلکه می خواهیم شما خوانندگان عزیز را به خواندن خبری در این باره دعوت کنم:

شهردار اهواز برای حضور و مشارکت در ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان اعلام آمادگی کرد.

"موسی شاعری" در نخستین نشست تخصصی نقش شهرداری در ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان- که در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد- گفت: وظیفه داریم تا نسبت به تعهدات خود در قبال این پروژه ارزشمند و هویت معنوی و ارزشی استانی که مدعی پایتخت دفاع مقدس در کشور است عمل کنیم و به رغم مشکلات فراوانی که داریم، از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد چرا که معتقدیم این مرکز می تواند نماد هویت و فرهنگ دفاع مقدس و یک نگین معنوی در قلب کلانشهر اهواز باشد.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: اتفاق مبارکی است که شهردار جوان اهواز در اولین ساعات رسمی حضورش در این سمت در جلسه ای حضور یافته که متعلق به شهداست.

سردار "محمد علیپور" افزود: کار برای شهدا کمتر از عبادت نیست، شهدای ما برای حفظ و کیان این مملکت و البته آرمان‌های بلند و مقدسی که مد نظرشان بود از جان خود مایه گذاشتند و این امر رسالت ما را در قبال انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوچندان می‌کند.

او انتظار خود از شهرداری کلان شهر اهواز را تشریح کرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان که در سطح فراملی طراحی شده و آغاز به کار کرده می‌تواند شناسنامه معنوی استان و البته سند افتخار برای مسئولینی باشد که در ساخت آن نقشی داشته‌اند.

در این نشست- که با حضور فرماندار اهواز و معاونت عمرانی استاندار خوزستان برگزار شد- بر هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای سرعت بخشی به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید