امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

برگزیدگان جشنواره سراسری شعر نخل و کارون یادواره شهدای مدافع حرم شوشتر معرفی شدند

اهواز- حبیب نیوز: برگزیدگان جشنواره سراسری شعر نخل و کارون یادواره شهدای مدافع حرم شوشتر در آیینی معرفی شدند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه جشنواره سراسری شعر نخل و کارون یادمان شهدای مدافع حرم در شوشتر- که یا حضور با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شد- گفت: این جشنواره در بخش‌های آزاد، دفاع مقدس، انقلاب و دفاع از حرم برگزار شد که ۹۷۰ اثر از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

محمدجوروند ادامه داد: در این جشنواره، عادل حیدری از استان چهارمحال و بختیاری، رحمت اله رسولی مقدم از یاسوج، محسن کاویانی قم، مریم حقیقت از فارس و محدثه الماسی از خوزستان به عنوان نفرات برگزیده از سوی هیأت داوران برگزیده و تجلیل شدند.

جوروند گفت: در این جشنواره- که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ شهادت و فراموش نکردن فداکاری‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد- از کوروش شباب، مهدی اعتصامی و مهشید محمدی هر سه از شوشتر و اصغر رضایی گماری از گتوند نیز تقدیر شد.

 افزود: شعر و شاعری در فرهنگ شیعی ما جایگاه ویژه ای دارد و از زمان پیامبر اکرم (ص) تا امروز همیشه شاعران بزرگی در کنار پرچمداران این مذهب بوده‌اند.

امام جمعه شهرستان شوشتر نیز در این جشنواره گفت: زیربنای عمل و گفتار ما اعتقادات ما است و یکی از آنها هم که جنبه شعاری و هم جنبه زیربنایی دارد، فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام شکرا… سلیمانی افزود: هر کاری که در مسیر احیای یاد وخاطره شهدا باشد بسیار بارارزش است و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب، "زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست".

در این آیین از خانواده‌های شهدای شهرستان شوشتر شهید شکوه نیا، شهید خادم سید الشهدا، مدافع حرم شهید کجبافی، شهید خادمی، شهیدان جلیل و ابوالقاسم ضرغام‌پور و شهید تشکر، تجلیل شد.

شهرستان شوشتر در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سرداران شهیدی همچون هادی کجباف، حمید مختاربند و مجیدمحمدی تقدیم به اسلام کرده است.

بر اساس این گزارش، هرمز علی پور، بهمن ساکی و داوود مالکی، داوران این جشنواره بودند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید