امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پردیس سینما کیهان آبادان بازسازی و راه‌اندازی می‌شود

 مدیر امور سینمایی بهمن سبز خوزستان با بیان اینکه بازسازی پردیس سینما کیهان آبادان با سه سالن نمایش در سالجاری در دستور کار قرار گرفته است گفت: این پردیس سینمایی پس از بازسازی تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حبیب خبر، "میلاد تفت‌اشیان" یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: موسسه بهمن سبز تصمیم دارد سینما کیهان آبادان را به یک پردیس سینمایی با یک سالن اصلی با ظرفیت ۷۰۰ صندلی و ۲ سالن نمایش دیگر با قابلیت پخش همزمان سه فیلم تبدیل کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ سال از زمان ساخت ساختمان سینما کیهان می گذرد و این بنا اکنون بدون استفاده متروکه مانده است گفت: برای احیای این سینما علاوه بر نقشه برداری‌، طراحی خوبی نیز صورت گرفته است تا با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص سینما کیهان ، این سینما در بازار احمدآباد آبادان دوباره راه اندازی شود.

تفت اشیان گفت:ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده  فاز اجرایی بازسازی سینما کیهان آبادان آغاز می شود  و این سینما به مدرن‌ترین سینمای این شهر و استان خوزستان تبدیل خواهد شد و قطعا مردم از فضای سینمایی آن لذت خواهند برد.

وی اظهار داشت:سالن اصلی سینما کیهان به گونه‌ای طراحی شده که امکان برگزاری کنسرت‌ موسیقی و فعالیت‌های فرهنگی دیگری در کنار اکران فیلم داشته باشد و با بهره‌برداری از آن بزودی آبادان به پایگاهی برای سینما و هنر تبدیل خواهد شد.

مدیر امور سینمایی بهمن سبز استان خوزستان گفت: خوزستان سرای هنر، فرهنگ و سینما در کشور است و امیدواریم با تلاش‌ و همراهی مردم و مسئولان بار دیگر سینماهای خوزستان را  احیا کنیم.

وی احیای صنعت سینما در خوزستان را از اهداف امور سینمایی بهمن سبز اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون سینما آزادی آبادان به یک پردیس با سه سالن و سینما اکسین اهواز به یک پردیس با پنج سالن تبدیل شدند و پردیس سینمایی کیهان نیز با سه سالن و در آینده نزدیک سینما بهمن اهواز به یک پردیس سینمایی تبدیل خواهند شد.

مدیر امور سینمایی بهمن سبز استان خوزستان با بیان اینکه مدیر عامل موسسه بهمن سبز کشور نگاه ویژه‌ای به سینماهای خوزستان دارد گفت: اتفاق‌های خوبی برای سینمای استان خوزستان افتاده است به زودی پس از پایان کرونا سینماهای خوزستان شاهد فاز جدیدی از رونق در گیشه فروش خواهند بود.

عمر صنعت سینما در آبادان به سال ۱۲۸۷ برمی گردد و این شهر به واسطه اهمیتی که داشت با بیش از ۱۳ سینمای عمومی و ۶ سینما متعلق به شرکت نفت، بیشترین سالن های سینما را بعد از تهران داشت.
پیش از پیروزی انقلاب، آبادان را شهر سینماها می نامیدند چون قلب نفتی ایران، آن سالها بعد از تهران بیشترین تعداد سینما را داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید