امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

معرفی بیش از 1300 هنرمند به سازمان تامین اجتماعی

در سه ماهه اول سال جاری بیش از  هزار و 300 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنربه سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش حبیب خبر، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: توسعه خدمات بیمهای یکی از مهمترین رویکردهای صندوق طی 4 سال اخیر بوده است. خوشبختانه از سال 96 تاکنون بیش از 28 هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که نسبت به سال های پیش از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
سیدحسین سیدزاده در ادامه گفت: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی در 4 سال اخیر بیش از 60 درصد به ظرفیت جمعیت تحت پوشش بیمه نسبت به سال های قبل افزوده شده است و بدهی انباشته صندوق به سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل تسویه شد.
وی با یادآوری توافق سازمان تأمین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای صندوق اعتباری هنر ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل 10درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و 8 درصد توسط فرد پرداخت می شود. 
وی با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال 99 اظهار داشت: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر بعنوان یکی از بسته های حمایتی در نظر گرفته شد و ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در ایام کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: در سه ماهه اول سال جاری با وجود بررسی لیست های پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی بیش ازهزار و 300 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنربه سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید