امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گلایه مطبوعات دزفول نسبت به نحوه درج و توزیع آگهی ها

دزفول - ایرنا - مطبوعات دزفول نسبت به نحوه درج و توزیع آگهی ها و تفاهم نامه های امضا شده در این خصوص گلایه دارند و این کار را اجحاف در حق خود می دانند.

به گزارش حبیب نیوز به نقل از ایرنا، مطبوعات و رسانه‌های مکتوب این روزها حال و روز خوشی ندارند و علاوه بر کاهش تعداد مخاطبان با توجه به ظهور شبکه‌های اجتماعی و کمبود کاغذ در خصوص نحوه درج آگهی‌ها نیز دچار مشکل شده‌اند.

آگهی منبع اصلی درآمد مطبوعات و رسانه‌های مکتوب است لذا باید چارچوبی برای این کار در نظر گرفته شود تا این رسانه‌ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این رسانه‌ها بیش از همه نسبت به امضای تفاهم نامه‌های نهادها درخصوص درج آگهی‌ها در روزنامه‌ها و نشریات گلایه دارند و عنوان می‌کنند درج آگهی در روزنامه تابع قواعدی است که نهادها نه تنها آنها را در تفاهم نامه‌های خود لحاظ نکرده اند بلکه مطبوعات را نیز در تصمیم گیری در این زمینه دخیل نکرده اند.

علی عراقی که چندین روزنامه و نشریه محلی را در شهرستان دزفول نمایندگی می‌کند در این رابطه می‌گوید: مبلغی که بابت انتشار آگهی از ارباب رجوع گرفته می‌شود افزایش یافته در حالی که این پول به جیب مطبوعات نمی‌رود.
وی می‌افزاید: اداره پست و ثبت اسناد و املاک تفاهم نامه‌ای بین خود امضا کرده و حقوق مطبوعات را تضییع کرده‌اند چراکه پست در این بین نقش واسطه را ایفا و مبالغی حدود نصف آنچه از ارباب رجوع می‌گیرد، به مطبوعات می‌دهد.

یکی دیگر از نمایندگان مطبوعات دزفول نیز با اشاره به قانون مطبوعات و اینکه مردم آگاهی نسبی به این قانون‌ها دارند، گفت: درخواست آگهی برای جلوگیری از سردرگمی مردم باید به مطبوعات داده شود.
محمد ناصحی افزود: بدون هماهنگی با مطبوعات، تفاهم نامه‌ای در ادارات کل استان خوزستان امضا شده که نه تنها سودی برای مردم ندارد بلکه آنها را دچار مشکل کرده است.
وی از دخالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعیین نرخ نامه برای آگهی مطبوعات انتقاد کرد و اظهار داشت: خود مطبوعات نرخ نامه دارند و نیازی به نرخ نامه جدید با دخل و تصرف دیگر نهادها نیست.
این پیشکسوت مطبوعات افزود: ادارات بدون هماهنگی با مطبوعات اقدام به امضای چنین تفاهم نامه‌ای کرده‌اند که دور از انصاف است.
وی با اشاره به دیگر مشکلات مطبوعات دزفول گفت: اخیراً آگهی‌های دادگستری در سیستم خودشان ثبت می‌شود این در حالی است که پیش از این آگهی‌های مربوط به دادگستری در مطبوعات درج می‌شد.

ناصحی این اقدام را نیز ضربه دیگری بر بدنه مطبوعات دانست و افزود: مطبوعات هیچ درآمدی غیر از درج آگهی ندارند و اگر به این موضوع رسیدگی نشود بیشتر آنها باید کار خود را تعطیل کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پیگیری‌هایی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای رفع این مشکل انجام شده و امید است بانظارت بیشتر روند درج آگهی ها برای ارباب رجوع و مطبوعات تسهیل یابد.
نادر سعادتی فرد با اشاره به تفاهم نامه ادارات پست و ثبت اسناد در زمینه درج آگهی ها افزود: در حال حاضر مبالغ بیشتری از ارباب رجوع بابت درج آگهی ها گرفته می شود که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و پیگیری های انجام شده این روند اصلاح شود.
رئیس اداره پست دزفول نیز در این باره توضیح داد: قبلاً ارباب رجوع باید درخواست آگهی موردنظر را به ثبت اسناد می‌دادند که این کار باعث اتلاف وقت آنها می‌شد ولی اکنون تفاهم نامه‌ای بین اداره کل ارشاد، اداره کل ثبت اسناد و اداره کل پست خوزستان منعقد و مشخص شده هر آگهی چه مبلغی دارد.
مهران عابدزاده افزود: قبلاً تمام اقدامات توسط ارباب رجوع انجام می‌شد ولی با امضای این تفاهم نامه و اخذ مبلغ ۱۵۰ هزار ریال بابت هر آگهی، تمام پیگیری‌ها توسط پست انجام می‌شود.
وی هدف از امضای این تفاهم نامه را جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع و تقسیم کار بین مطبوعات دانست و گفت: نرخ درج آگهی در مطبوعات با این تفاهم نامه طبق نرخ نامه انجام می‌شود و کسی اجازه اخذ مبالغ بیشتر را ندارد.
اخیراً سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در بخشنامه‌ای بر لزوم انتشار تمام آگهی‌های ادارات این شهرستان از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تاکید کرد و خواستار رعایت شدن این بخشنامه شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید