امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جشنواره شعر منادیان سلامت به خط پایان رسید

جشنواره شعر " منادیان سلامت" شامگاه پنجشنبه با معرفی آثار برتر و شاعران برگزیده به خط پایان رسید.

 به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، آیین اختتامیه این جشنواره پنجشنبه شب با حضور مسوولان‌ و شاعران خوزستانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: استقبال شاعران از این جشنواره خوب بود و همین امر موجب روحیه دادن به خادمام سلامت و کادر درمانی می‌شود.
محمد جوروند افزود: آثار منتخب جشنواره در قالب یک کتاب برای دسترسی علاقه‌مندان به حوزه شعر گردآوری شده است.
وی گفت: این جشنواره با پشتیبانی شاعران برگزار شد. از شهرهای مختلف استان شاعران زیادی برای جشنواره آثار خود را ارسال کردند و همین امر جای خرسندی دارد.
جوروند افزود: شاعران و هنرمندان خوزستانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا پا در عرصه میدان نهاده و فعالیت‌های خوبی از بعد روحیه افزایی و نشاط بخشی و هم از بعد آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا به ثمر نشانده‌اند. تاکنون بالغ بر یک هزار برنامه مختلف از زمان شیوع کرونا از سوی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در دوران گسترش ویروس کرونا منطقه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر موقعیت داده که می‌توان گفت در این مدت مخاطبان خوبی را جلب کرده است مخاطبان فضای مجازی چندین برابر فضای حقیقی بوده است.

*حرکت زیبایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرستاران و کادر درمانی با ایثار و از خودگذشگی، جان خود را در کف دست شان گذاشتند تا سلامتی مردم را حفظ کنند از این رو بر خود می‌بالیم که چنین زنان و مردانی داریم که همانند شهدای هشت دفاع مقدس حاضرند در عرصه درمانی نیز از جانشان بگذرند تا مردم در صحت و سلامت باشند.
مجتبی یوسفی ادامه داد: این جشنواره شعر حرکت زیبایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که خرسندیم فرهیختگان و شاعران این چنینی در استان داریم که در همه موضوعات کشور حرفی برای گفتن دارند.
وی توضیح داد: جشنواره شعر در زمینه رشادت‌های کادر درمانی کار بسیار پسندیده‌ای است و خوش حالیم که نتیجه این جشنواره فاخر در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است.

* ۱۰۱ اثر به این جشنواره رسید

دبیر جشنواره استانی شعر "منادیان سلامت" هم گفت: در طول تاریخ ادبیات فارسی، هر گاه اتفاقات مهم و خاص سیاسی، اجتماعی، فرهنگی  رخ داده است شاعرانی در این بار اقدام به سرایش شعر کرده‌اند.
حسین علیپور افزود: شعر در همه دوران‌ها دو اثر عمده در کنار دیگر آثارش از خود بر جای گذاشته است که یکی از آن‌ها ماندگار است وقتی ما آثار شاعرانی چون سعدی و حافظ را مورد خوانش قرار می‌دهیم از روی شعرهای شان می‌توانیم به اتفاقات آن دوران از قبیل جنگ‌ها، پادشاهان و چگونگی‌ ساختار اجتماعی وقت پی ببریم.
وی ادامه داد: تاثیر دیگر شعر، بر جامعه است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا، عرصه‌ای فراهم شده که شاعران بسیاری از طریق شعر با مردم ارتباط برقرار کرده و اثربخشی خود را از این راه اعمال کرده‌اند.
دبیر جشنواره با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ اثر به این جشنواره رسید گفت: از این تعداد۵۲ اثر در بخش آزاد و ۴۹ اثر در بخش کلاسیک شرکت داده شدند که عمده این‌آثار از شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش، شوشتر، گتوند، بندر امام خمینی(ره) بوده است.
وی استقبال از این‌جشنواره را خوب عنوان کرد و گفت: آثار جشنواره از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار داشتند.

*برگزیدگان جشنواره
فراخوان این‌جشنواره یکم خرداد ماه سال جاری اعلام و تا ۱۰ تیرماه ادامه داشت، این جشنواره استانی در دو بخش شعر کلاسیک و آزاد برگزار شد.
هیات داوران جشنواره شامل قاسم آهنین‌جان، حبیب پیام، فردین کوراوند، هادی سلیمانی، محدثه الماسی و حسین علی‌پور در دو مرحله آثار را گزینش و ارزش گذاری کردند که برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند:
در بخش کلاسیک جشنواره زینب چراغی،علی زارعی رضایی و صدیقه صنیعی به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم جشنواره شدند و اثر مرتضی بادپروا نیز شایسته تقدیر شناختند.
بخش نو سروده‌های نیز لیلا دیناروند، لیلا سپهری و اسفندیار زیلایی رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند و اثر شایسته تقدیر این بخش به شهرام فروغی مهر رسید.
همچنین در بخش پایانی جشنواره از شاعر پیشکسوت دکتر حجت الله جانبی که سال ها در کسوت پزشکی خدمت کرده است، به عنوان نماینده شاعران خوزستان در کادر درمانی و بهداشتی تقدیر شد.
آیین اختتامیه جشنواره به صورت زنده در فضای مجازی برای شاعران و علاقه مندان به شعر منعکس شد.
همچنین در پایان جشنواره کتاب آثار منتخب جشنواره یا حضور سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی خوزستان رونمایی شد.

گفتنی است: جشنواره استانی شعر «منادیان سلامت» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن شعر اهواز با هدف پاسداشت از جان گذشتگی‌های کادر سلامت،قدردانی از زحمات مجاهدانه جامعه درمانی کشور و به تصویر کشیدن این زحمات برگزار شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید