امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هنرمندان گتوند یاد قیصر امین پور را گرامی داشتند
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: هنرمندان و نویسندگان این شهرستان به مناسبت سالروز درگذشت "قیصر امین پور" با حضور بر سرمزار این شاعر نامی کشور در شهر گتوند به وی ادای احترام کردند.

به گزارش حبیب خبر، حمید بهداروندی با اعلام این خبر گفت: دوم اردیبهشت مصادف با تولد شاعر بزرگواری است که در سال های گذشته برایش برنامه های مختلفی برگزار می‌شد، اما امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا برنامه خاصی برگزار نشد و دوستان شاعر فعالیت‌های خود را در فضای مجازی انجام داده و یاد دکتر قیصر امین‌پور را گرامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره استانی شعر و داستان کوتاه از مهمترین برنامه های انجمن شعر بود که داوری آثار همزمان با تولد دکتر قیصرامین پور انجام گرفت و اسامی پذیرفته شدگان آن که از سراسر استان خوزستان بوده در روزهای آتی اعلام می شود.

بهداروندی درباره شخصیت شعری دکتر قیصر امین پور یادآور شد: درمورد شخصیت شعری قیصر سخن بسیار است.قیصر امین پور شاعر انقلاب است،زیرا از بطن مردم جوشید و با آرمان های حضرت امام، شهیدان و رزمندگان انقلاب پیش آمد و آن آرمان ها را دقیقا در اشعارش ترسیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند افزود: او شاعری است که در زمان جنگ در ستایش رزمندگان با همه عواطف و عشق، شعر می سراید و از جنگ باشکوه یاد می کند. او صادقانه با مفهوم دینی جنگ روبه رو شد و اشعاری سرود که نشانگر حضور جدی و امیدوارکننده او در ساخت شعر بود.

وی با اشاره به اشعار دکتر قیصر امین پور اظهار داشت: شعرهای این شاعر انقلابی از حیث بلاغی ارزشمند بوده و بر ظرفیت‌ها و توانمندی زبان فارسی افزوده‌ است و توانسته ویژگی‌های سبکی و بلاغی شعر کلاسیک و شعر نیمایی را با شعرهایش تلفیق کند.

دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند استان خوزستان متولد و در هشتم آبان ماه ۱۳۸۶ در گذشت. از قیصر امین پور در زمینه‌هایی چون شعر کودک و نثر ادبی، آثاری منتشر شده ‌است که می توان به تنفس صبح، در کوچه آفتاب، طوفان در پرانتز (نثر ادبی، ۱۳۶۵)،منظومه ظهر روز دهم (شعر نوجوان، ۱۳۶۵)،مثل چشمه، مثل رود (شعر نوجوان، ۱۳۶۸)، بی‌بال پریدن (نثر ادبی، ۱۳۷۰)، مجموعه شعر آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)،به قول پرستو (شعر نوجوان، ۱۳۷۵)، گزینه اشعار (۱۳۷۸، مروارید)، مجموعه شعر گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰، مروارید)،مجموعه شعر دستور زبان عشق (۱۳۸۶، مروارید) اشاره نمود.

«دستور زبان عشق» آخرین دفتر شعر قیصر امین پور بود که تابستان ۱۳۸۶ در تهران منتشر شد و بر اساس گزارش‌ها، در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رفت.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید