امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

شهردار اهواز از پاکسازی و بازگشایی جاده‌های ساحلی اهواز تا پایان روزهای جمعه و شنبه خبر داد.
 
به گزارش حبيب نيوز، "منصور کتانباف" در همایش تجلیل از کارگران شهرداری اهواز که روز (11 اردیبهشت ماه) به مناسبت روز کارگر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی در تلاش هستند تا وظایفی که قانون برای آنها تعیین کرده است، انجام دهند. یکی از موضوعاتی که همه شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث تامین منابع مالی است؛ قانون منابع مالی متعددی برای شهرداری‌ها تعریف کرده است که همه دست‌اندرکاران شهرداری درصدد احصاء این حقوق هستند اما با توجه به شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است شرایط سخت‌تر از گذشته است.
 
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در تلاش هستیم تا بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم تا بهترین خدمت به شهر و شهروندان را داشته باشیم.
 
شهردار اهواز خطاب به کارگران شهرداری، گفت: آنچه را که قانون برای امسال برای کارگران تعیین کرده افزایش حقوق، پایه حقوق و مزایا است و هر آنچه قانون تعیین کرده مطمئنا انجام خواهیم داد. اگر کسی خللی در این کار ایجاد کند که بعضا این کار انجام می‌شود قطعا برخورد لازم انجام می‌شود.
 
کتانباف بیان کرد: اگر چه به دلیل شرایط سخت اقتصادی، حقوق کارگران ممکن است با تاخیر پرداخت شود اما تلاش ما این است که این مطالبات در سریعترین زمان به دست کارگران برسد.
 
وی با تاکید بر اینکه حقوق و مزایای کارگران پرداخت خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود کارگران سعه صدر بیشتری داشته باشند.
شهردار اهواز ادامه داد: قطعا با توجه به شرایط اقتصادی فعلی میزان حقوق کارگران شهرداری برای تامین نیازها کفایت نمی‌کند و شرایط سخت است.
 
کتانباف عنوان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با بخش خصوصی، کارگران شهرداری و خانواده های آنها برای دریافت خدمات پزشکی می‌توانند به درمانگاه شهرداری مراجعه کنند تا در رفاه قرار بگیرند.
 
وی با اشاره به زحمات کارگران در زمان سیلاب، تصریح کرد: کارگران شهرداری از زمان آغاز سیلاب تاکنون نقش موثری در کاهش پیامدهای سیل در اهواز داشته‌اند. البته کار پیوسته ادامه دارد و اقدامات پساسیل در حال انجام است.
 
شهردار اهواز ادامه داد: در پی بالا آمدن آب رودخانه کارون در مقطع اهواز بلوارهای ساحلی بیش از یک ماه مسدود شدند و مشکلاتی در تردد شهری ایجاد کرد که این شرایط، اهمیت این شریان را نشان می‌دهد.
 
کتانباف تصریح کرد: حدود چهار هزار کارگر خدمات شهری و فضای سبز با اقدام جهادی در حال پاکسازی جاده‌های ساحلی اهواز هستند و جاده‌های ساحلی تا پایان روز جمعه پاکسازی و روز شنبه بازگشایی می‌شوند اما در یک نقطه از بلوار ساحلی مسدود و یک نقطه دیگر همچنان محدودیت وجود دارد.
 
وی افزود: در بلوار ساحلی در محدوده پل سوم شرقی مشکل فاضلاب وجود دارد و فعلا بازگشایی نمی‌شود. همچنین جاده ساحلی زیر پل سلمان فارسی به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون تنها در یک لاین بازگشایی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم از ۳۳ کارگر نمونه شهرداری اهواز تجلیل شد. روز ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کارگر در تقویم ثبت شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید