امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی، گفت: گندم باید در سریعترین زمان ممکن از کشاورزان خریداری و نگهداری شود و از قاچاق آن جلوگیری شود.
 
به گزارش حبیب نیوز به نقل از ایسنا خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامگاه سه‌شنبه (10 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی، این جلسه با محوریت محصولات کشاورزی تشکیل شد تا مسائل پیگیری شود.
 
 وی با بیان اینکه گندم از ارکان امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، افزود: ممکن است قاچاق معکوس انجام شود و گندم از خوزستان به خارج از کشور یا از خوزستان به استان‌های دیگر و سپس به خارج از کشور قاچاق شود که باید از این امر جلوگیری شود.
 
استاندار خوزستان تاکید کرد: گندم باید در سریعترین زمان ممکن از کشاورزان خریداری و نگهداری شود و از قاچاق آن جلوگیری شود.
 
شریعتی گفت: از قاچاق محصولات کشاورزی غفلت نشود. پیش از این ممکن بود محصولات کشاورزی از خارج از کشور وارد خوزستان شوند و به تولیدکنندگان آسیب وارد شود اما با بالا رفتن نرخ ارز، قاچاق محصولات کشاورزی از کشور ما به خارج از کشور به صرفه است. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و چنین مسائلی، باید امنیت غذایی تامین و حفظ شود که این موضوع می‌طلبد نیروهای انتظامی و قضایی به صورت جدی با قاچاق محصولات کشاورزی برخورد کنند.
 
استاندار خوزستان با اشاره به کمبود ماشین‌آلات مورد نیاز جهت جابه‌جایی گندم، بیان کرد: از ماشین‌آلات سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در خصوص جابه‌جایی گندم استفاده شود تا کسری رفع شود.
 
وی با اشاره توزیع گوشت در خوزستان، گفت: همچنین حجم زیادی گوشت وارد خوزستان شد که جهت جلوگیری از خروج آن از استان و توزیع آن در بین مردم تاکید زیادی داشتم. خوشبختانه گوشت وارد شده بین هم استانی‌ها توزیع شد.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: کشتی‌های زیادی جهت تامین کالاهای اساسی (خوراک دام و طیور) وارد بندر شده است که در این زمینه دغدغه‌ای وجود ندارد. 
 
شریعتی عنوان کرد: مردم تحت فشار هستند و شرایط سختی را می‌گذرانند و در این شرایط باید نظارت بر قیمت کالاها و نحوه فروش آنها تشدید شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید