معاون وزیر بهداشت آمار رسمی جانباختگان کروناویروس در ایران را تا روز دوازدهم اسفندماه اعلام کرد.

 کیانوش جهانپور - سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز به دلیل فوت پدر و برگزاری مراسم خاکسپاری در جلسه اعلام آمار با خبرنگاران حضور نداشت و   معاون وزیر بهداشت آمار جانباختگان و مبتلایان و بهبودیافتگان این ویروس را تا امروز (دوازدهم اسفند ماه ) اعلام کرد.

طبق آمار رسمی علیرضا رییسی‌، مجموع مبتلایان 1501 نفر، جانباختگان 66 نفر، مبتلایان جدید 523 نفر و جانباختگان جدید 12 نفر هستند.

معاون وزیر بهداشت  گفت: در 24 ساعت گذشته، در استان تهران 225 مورد جدید، قم 62 مورد، گیلان 53 مورد، اصفهان 23 مورد، مرکزی 18 مورد، قزوین 18 مورد، خراسان رضوی 6 مورد، فارس 8 مورد، کرمانشاه یک مورد، مازندران 12 مورد، البرز 10 مورد، هرمزگان 7 مورد، خوزستان 12 مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد، آذربایجان غربی 4 مورد، ایلام 2 مورد، خراسان جنوبی 3 مورد، کرمان 2 مورد و یزد یک مورد جدید قطعی ابتلا به کووید 19 ثبت و گزارش شده است.

 رئیسی  در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه همه نیروهای مسلح، سازمان بسیج و ارگان های دیگر اعلام آمادگی کردند تا در مبارزه با کرونا ویروس همراهی داشته باشند گفت : نیروهای بسیجی می توانند در کنترل عبور و مرور داخل شهر به ما کمک کنند. پرستاران و پزشکان بسیاری اعلام کرده اند: می توانند با مراجعه به در منازل به یاری مردم و آگاهی بخشی  به افراد بپردازند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از پزشکان اعلام آمادگی کرده اند تا با عنوان مشاور، پاسخگوی تلفنی مردم بوده و در کنار فعالیت های ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس قرار گیرند. ما قوی ترین سیستم بهداشت و درمان را داریم.