امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

بهره‌برداری از ۴۷۱ کلاس درس در خوزستان با حضور رییس مجلس

 ۴۷۱ کلاس درس از مجموع یکهزار و ۳۳۱ کلاس ساخته شده امسال تاکنون در خوزستان، روز سه‌شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خوزستان روز سه شنبه در آیینی که به این مناسبت با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در خوزستان وجود دارد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند.

علی قربانی با بیان اینکه از ۳۰ هزار کلاس درس در خوزستان ۳۰ درصد آنها فرسوده و به بازسازی نیاز دارند گفت: نسبت به میانگین کشوری کمبود فضای آموزشی به میزان ۱۰ هزار فضای آموزشی در خوزستان وجود دارد که برای احداث به کمک دولت و خیران نیاز است.

وی ادامه داد: در حادثه سیل فروردین امسال ۱۱۳ مدرسه در خوزستان دچار آسیب شد و هزار میلیارد ریال به فضاهای آموزشی این استان نیز خسارت وارد شد که تمامی مدارس مناطق سیل‌زده استان در مهر امسال تعمیر و بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۶۰ مدرسه در حادثه زلزله مسجد سلیمان نیز صدمه دید که با کمک اعتبارات ملی و استانی و خیران تعمیر و بازسازی و در مهر امسال افتتاح شدند.

قربانی افزود: عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جدید در قالب ۱۰۰ کلاس درس در خوزستان در حال انجام است که در مهر سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی بیان کرد: ۲۵۴ پروژه در قالب ۸۶۰ کلاس درس در مهر امسال ، و امروز نیز ۴۷۱ کلاس درس در خوزستان افتتاح شدند که در مجموع امسال تاکنون یکهزار و ۳۳۱ کلاس درس امسال ساخته شد.

رییس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر نیرو برای بهرهبرداری از چند پروژه آب و برق در اهواز و شادگان و نیز ۴۷۱ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.

مرجع: ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید