امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حبیب نیوز: شهردار اهواز در نشست با مدیرکل محیط زیست خوزستان و مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور بر تسریع در تکمیل فاز دوم کمربند سبز تاکید کرد.

منصور کتانباف گفت: طراحی اولیه کمربند سبز به طول 72 کیلومتر با هدف مبارزه با آلودگی هوا، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شد و بین سال های 90 تا 92،  هزار هکتار کمربند سبز از منابع شهرداری کاشته شد که 800 هکتار از این کمربند  باقی مانده است.

او افزود: در سال گذشته با حمایت شریعتی استاندار خوزستان و لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست خوزستان و مساعدت دکتر طهماسبی مدیر کمیته مبارزه با ریزگردهای کشور، 15 میلیارد تومان از محل اعتبار ملی مبارزه با ریزگردها به توسعه کمربند سبز اختصاص یافت.

شهردار اهواز با بیان اینکه فاز دوم پروژه کمربند سبز در روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندی شده، پروژه در سمت غرب اهواز در ادامه کمربند سبز قبلی در جاده اندیمشک و در شرق در محدوده صنایع فولاد انجام می شود.

کتانباف تشریح کرد: هم اکنون این پروژه در اراضی ارتش به مساحت250 هکتار در غرب و حدود 100 هکتار در پادگان شهید واعظی (که یکی از کانون های اصلی ریزگردها ست) در شرق اهواز ادامه دارد.  ضمن آنکه این عملیات در 100 هکتار ادامه پادگان و حدود 100 هکتار محدوده صنایع فولاد ادامه می یاید.

شهردار اهواز وجود معارضین محلی و متصرفان اراضی دولتی را مشکل اصلی پروژه فاز دوم کمربند سبز قلمداد کرد و دستور داد: پروژه با سرعت بیشتری ادامه یابد که تا پایان فصل کاشت، کار به اتمام رسیده و مرحله اصلی یعنی نگهداری آن آغاز شود. از دولت هم درخواست می کنیم که با توجه به هزینه های بالای نگهداری کمربند سبز ما را یاری کند.

سپس طهماسبی مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور نیز خواستار تسریع در انجام پروژه مطابق برنامه زمان بندی شد و گفت: برای گرفتن این بودجه تلاش زیادی انجام شده و شهرداری اهواز با عملکرد خوب در این زمینه باید بتواند تداوم بخش این مسیر باشد.

در ادامه مدیرکل محیط زیست کشور گفت: بودجه ای بابت مبارزه با ریزگردها در سطح کشور پیش بینی شده که قول داده اند نیمی از آن را به خوزستان اختصاص دهند.

احمدرضا لاهیجان زاده ادامه داد: عملکرد مناسب ما در استان در این خصوص به ویژه در موضوع کمربند سبز اهواز می تواند تداوم و تثبیت این بودجه را در سال 98 نیز یاری کند. لازم است مستندسازی اقدامات انجام شده برای گزارش در مرکز آماده شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید