امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خانچی: مرخصی مدیران خوزستان لغو شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از اعلام آماده‌باش به همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی در پی پیش‌بینی بارندگی‌های سنگین در استان خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، "محمد خانچی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی برای مدیریت بارش‌های پیش رو اظهار کرد: در پی صدور هشدار قرمز بارندگی از سوی سازمان هواشناسی، جلسات مدیریت بحران تشکیل و وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی بررسی و کنترل شد.

 او افزود: تذکرها به همه فرمانداری‌های خوزستان داده شده است تا دقت لازم را داشته باشند. استاندار خوزستان تاکید کرده است از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از ایجاد هر مشکلی استفاده شود بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، هر امکاناتی دارند پای کار بیاروند تا با کمترین مشکل روبه‌رو شویم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: مردم حتما سفرهای خود را متناسب با شرایط جوی انجام دهند. عشایر نیز حتما باید امروز جابه‌جا شوند و به محیط‌های امنی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بروند و روستاییان و کشاورزانی که پمپ‌هایی در مسیر رودخانه دارند حتما پمپ‌های خود را جابه‌جا کنند.

او درباره میزان آب ورودی به سدهای خوزستان در بارندگی پیش رو افزود: با توجه به اینکه سدها خالی هستند، فعلا برنامه‌ای برای رهاسازی آب از سدها نداریم و آب بارندگی را ذخیره‌سازی می‌کنیم اما پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت سدها انجام شده است.

خانچی با اشاره به اعلام آماده‌باش همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان خوزستان گفت: مرخصی مدیران خوزستان تا عادی شدن شرایط جوی لغو شده است.

او بازگو کرد: همه فرمانداری‌ها موظف هستند مکان‌های مناسبی برای اسکان مهمانان نوروزی و مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر بگیرند. به اداره‌کل راهداری خوزستان نیز گفته‌ایم اقامتگاه‌های بین راهی آمادگی لازم را داشته باشند. بر تامین سوخت و پایداری آب و برق نیز تاکید شده است.

*****

طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می شود؛

آغاز بارندگی از امشب در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر امشب خبر داد.

محمد سبزه‌زاری گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز تا اواسط وقت، جو استان خوزستان نسبتا پایدار و پدیده غالب، مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

او افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قله‌های مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود. با توجه به میزان بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان خوزستان مورد انتظار است.

وی عنوان کرد: شمال خلیج فارس امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. پنحشنبه جو پایداری در سطح استان خوزستان خواهیم داشت. سامانه بارشی بعدی نیز روز جمعه استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته هندیجان با ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۹ و ۱۵.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید