امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تعاون (رشته) می شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی با چند دانشگاه کشور برای راه‌اندازی رشته "تعاون با گرایش اقتصاد" از سال آینده خبر داد و گفت: کوشش می کنیم که دانشجویان همه دانشگاه ها از درس تعاون با رویکرد اقتصادی بهره مند شوند.

به گزارش حبیب خبر، "حامد ویس کرمی" بازگو کرد: در پی تربیت نیروهای متعهد، متخصص و ماهر و ایجاد رشته های دانشگاهی در حوزه "تعاون با گرایش اقتصاد" در دانشگاه ها هستیم و در این باره با چند دانشگاه به تفاهم رسیدیم تا نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در حوزه تعاون در دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) خواهد بود.

ویس کرمی افزود: باور داریم "درس تعاون" با رویکرد اقتصادی، نیاز دانشجویان همه دانشگاه ها است. تا کنون رشته تعاون- که به تربیت نیرو در این حوزه بپردازد- در دانشگاه ها وجود نداشت. البته برخی دانشگاه ها در این باره کارهایی انجام داده بودند اما در بخش تعاونی با رویکرد اقتصادی کاری انجام نشده بود.

 او در ادامه درباره امکان بورسیه دانشجویان رشته تعاون از سوی این وزارت خانه یادآور شد: هنوز در این باره کاری انجام نشده است اما می شود جز برنامه های آینده در نظر گرفت تا دانشجویانی که در این بخش تحصیل می کنند بورسیه شوند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دانشگاه هایی که پذیرفته اند تا رشته تعاون را راه اندازی کنند، هنوز هویدا نشده اند؛ در حال رایزنی هستیم تا دانشگاه ها از سال آینده در بخش تعاونی دست به کار پذیرش دانشجو شوند.

حبیب خبر، امیدوار است کوشش ها و برنامه های دست اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گشایش رشته "تعاون با گرایش اقتصاد" به گسترش بخش مردمی تعاونی بینجامد و حامیان بخش های دولتی و خصوصی هم به کار خویش بپردازند و خیال شان هم آسوده باشد که رشته تعاون بی پنبه است!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید