امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

ای ملاثانی! شادباش و دیر زی

 ملاثانی/ حبیب خبر- دکتر لفته منصوری:

علم پدیده‌ای جهانی است که به مرزهای ژئوپلیتیکی محدود نمی‌شود. دنبال کردن علم انگیزه و شور و شوق می‌خواهد.

 دانشمندان شهروندان جهانی‌اند. توانایی جوامع علمی برای فراتر رفتن از مرزهای ترسیمی ملیت‌ها و جغرافیا در سطح جهانی شناخته شده است.

فردا یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ملاثانی این شهر کوچک، پربها و فرهنگی، شاهد یک رخداد علمی فرهنگی و ورزشی بزرگی در عرصه دیپلماسی علمی و قدرت نرم میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه بصره با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران و دکتر جمال فیاضی ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دکتر حیدر خزعل السنیسل و ۵۵ نفر هیات همراه شامل استادان و دانشجویان دانشگاه بصره خواهد بود.

ای ملاثانی! شادباش و دیر زی

بهره‌گیری از دیپلماسی علمی با هدف تأمین منافع ملی بر مبنای رویکردهای مختلفی همچون: اقتصادی، بازار سازی، کسب درآمد، گسترش حوزه نفوذ، وجهه سازی و کسب پرستیژ بین‌المللی، افزایش امنیت، تولید و انتشار دانش و بسیج منابع صورت می‌گیرد.

این رخداد مهم علمی، فرهنگی و ورزشی برای نخستین بار در طول عمر هفتاد ساله‌ی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با این سطح و برنامه‌هایی شامل آیین گشایش، سخنرانی‌های علمی استادان دو دانشگاه، نمایشگاه خط و هنرهای تجسمی و مسابقه‌های والیبال و بسکتبال میان دانشجویان دو دانشگاه به مدت یک هفته در "ملاثانی" بر پا می‌شود.

ای ملاثانی! شادباش و دیر زی[۱]

۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

[۱] - با بردن عذر و اعتذار به پیشگاه رودکی بزرگ که مصرع نخست بیت چهارم «شعر ای بخارا! شادباش و دیر زی» از قطعه‌ی «بوی جوی مولیان آید همی» را دست‌کاری کردم تا اهالی عزیز ملاثانی چون نصر بن احمد سامانی به شخصیت فرهیخته و ارجمند استاد دکتر جمال فیاضی ریاست دانشگاه شهرشان افتخار کنند که این رخداد بزرگ علمی، فرهنگی و ورزشی را به دنبال چندین رخداد علمی و ملی دیگر در سال جاری ایجاد کرد.

البته این رویداد مرهون موکب اربعین حسینی امسال بود که هر دو دانشگاه در یک موکب کار فرهنگی کردند و پس از پایان آیین با همدیگر وارد بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان شدند.

درود خدا بر دکتر جمال فیاضی و معاونان و استادان دانشگاه پر ارج و بهای شهر ملاثانی.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید