امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

قدردانی از

نام پیشکسوت فرهیخته تاتر  خوزستان در لیست تقدیری های ویژه چهل و دومین جشنواره بین المللی تیاتر فجر

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن تقدیر از مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و همچنین دبیر   جشنواره بین المللی تیاتر فجر گفت: استاد "حشمت الله قاسمی" شناسنامه تیاتر خوزستان است. تیاتر استان وام دار ایشان در طول انقلاب اسلامی بوده و همچنان هست.

به گزارش حبیب خبر، "محمد یاقوت پور" پاسداشت استاد "حشمت‌الله قاسمی" هنرمند پیشکسوت تیاتر  خوزستان را در آیین جشنواره تیاتر فجر کم ترین کار از سوی دست اندرکاران دانست که او در سال‌های متمادی جوانان تیاتری این سرزمین را پرورش داده و همواره همراه و همدل آنان بوده است و حتا در جشنواره امسال نیز با بازی در نمایش سایلنت ، هملت، سایلنت  حضوری فعال بر صحنه تیاتر داشت.

او افزود: حشمت‌الله قاسمی متولد سال ۱۳۳۶ در شهرستان مسجد سلیمان خوزستان است و در نمایش‌های کاوه آهنگر، چهار صندوق، استثناء و قاعده‌ها، آن که گفت آری آن که گفت نه، ضیافت گذرگاه تاریخ، پهلوان شهر خیال، نمایش آب، داغم سی گویل، شاخه شکسته زیتون و دیگر نمایش های آیینی در مقام‌های کارگردان و بازیگر فعالیت کرده است و از هنرمندان مطرح استان زرخیز خوزستان است که سال‌ها نیز ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان را برعهده داشته است و در جایگاه یک هنرمند پیشکسوت سال‌ها در تولید تیاتر و همراهی با نسل جوان و هنرمندان تئاتر خوزستان کوشش کرده است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در پایان سخنانش گفت: تیاتری خوزستان- از کوچک تا بزرگ- استاد قاسمی را با عنوان «عمو حشمت تیاتر خوزستان» می شناسند که نشان از صمیمیت خانواده گران قدرتیاتر خوزستان با ایشان است و به شایستگی  در جشنواره بین المللی تیاتر فجر امسال از او قدردانی خواهد شد.

گفتنی است: ایین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌  ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید