امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رضا کیانی درباره هفته پژوهش چه گفت؟

 یک فعال فرهنگی گفت: در هفته پژوهش از حوزه‌های ادبی، هنری، رسانه‌ای و میراث فرهنگی غافل نشویم.

 به گزارش حبیب خبر، "رضا کیانی" در گفت و گو با ایسنا با بیان این‌که هفته پژوهش می‌تواند نقطه عطفی برای تقویت نگاه پویا، روزآمد و فراگیر به امر پژوهش در شاخه‌های مختلف علوم باشد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید انتظار این است که خروجی مباحث و فعالیت‌های پژوهشی در توسعه جامعه و نظام خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار باشند.

 وی یادآوری کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، هنری و ادبی در خوزستان ضرورت دارد که در هفته پژوهش نگاه جدی‌تری به مقوله پژوهش هنر، رسانه، ادبیات و میراث فرهنگی و حمایت از پژوهشگران این وادی لحاظ شود.

این فعال فرهنگی معتقد است: اگر به پویایی فضای فرهنگی و هنری می‌اندیشیم باید به موازات فعالیت‌های تولیدی اقدامات پژوهشی نیز مورد اهتمام قرار گیرد.

کیانی همچنین گفت: پژوهش‌های عمیق و عالمانه نقش تعیین‌کننده‌ای بر کیفیت آثار برجای می‌گذارند و از سویی دیگر فضای فرهنگی و هنری ما برای زدودن حاشیه‌های کاذب نیازمند باروری ذهن پژوهش‌محور است؛ به گونه‌ای که این جریان سلیم به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

او ابراز امیدواری کرد: اشاعه شعارهای پژوهش تنها به یک هفته و برپایی نمایشگاه و حتی فضاهای خاصی اداری و دانشگاهی محدود نشود بلکه در تمامی ایام شاهد جهش فکری و مطالعاتی و در سطوح مختلف جامعه  باشیم.

این هنرمند گفت: حمایت از جلسات نقد و بررسی آثار ادبی و هنری و  آسیب‌شناسی به طور مستمر، تقویت بستر انتشار کتاب و آثار پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پژوهشی در کنار نمایشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان با همراهی و تعامل با هنرمندان، فعالان میراث فرهنگی، نویسندگان، شاعران، مترجمان، اهل رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد از آنها در مسیر تقویت بنیه‌های پژوهش فرهنگ و هنر بهره برد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید