بایدن: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

بایدن: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

رییس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های آمریکا در سوریه گفت: ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، اما آماده است برای محافظت از مردم خود قاطعانه عمل کند.

جو بایدن در جریان سفر رسمی خود به کانادا تاکید کرد که  دستور حمله هوایی تلافی جویانه به پایگاه‌های گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در سوریه را صادر کرده است.

بایدن این دستور را در پی حمله‌ پهپادی به پایگاه نیروهای ائتلاف ضدداعش در شمال شرقی سوریه داده بود.

در حمله شبه‌نظامیان حامی ایران یک پیمانکار آمریکایی جان باخت و یک پیمانکار و پنج نظامی این کشور نیز زخمی شدند.آمریکا اعلام کرده بود که پهپاد مورد نظر را دارای "منشاء ایرانی" می‌داند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقرش در لندن است گزارش داد که در حمله آمریکا ۱۴ تن از نیروهای وفادار به ایران کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است در حملات آمریکا یک انبار تسلیحات در شهر دیرالزور و اهدافی در شهرهای میادین و ابوکمال در نزدیکی مرز عراق مورد هدف قرار گرفتند.

پس از حمله آمریکا شبه‌نظامیان طرفدار ایران نیز دوباره به محل استقرار نیروهای آمریکایی حمله کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک گروه مورد حمایت ایران در سوریه اواخر روز جمعه  خبر داد که "بازوی بلندی" برای پاسخ به حملات بیشتر آمریکا به مواضع خود دارد.

شبکه خبری فاکس‌نیوز از پرتاب راکت به سوی دست کم دو پایگاه آمریکایی در سوریه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا هم به نقل از کانال "صابرین نیوز" گزارش داد، پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

ایرنا نوشته است صدای چندین انفجار پیاپی در این پایگاه نیروهای آمریکایی شنیده شده است.

 ایرنا به نقل از شبکه المیادین گزارش داد، پایگاه آمریکایی‌ها در "کونیکو" نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته و صدای آژیر در این پایگاه به صدا در آمده است.

حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی هنوز در سوریه به سر می‌برند و اکثر آن‌ها در شرق این کشور مستقرند. این نیروها به دلیل جلوگیری از ظهور دوباره گروه داعش در سوریه ماند‌ه‌اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsداعش, جو بایدن, ایران