امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

ثبت ۸۸۰ هزار درخواست پناهندگی در اروپا

آلمان در سال ۲۰۲۲ بیشترین ثبت درخواست‌های پناهندگی در اروپا را داشت. در این سال ۸۸۱ هزار و ۲۰۰ درخواست پناهندگی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ارائه شده است. از سال ۲۰۱۳ سالانه حدود ۱۳۲هزار نفر پناهجوی سوری وارد اروپا شده‌اند.

شمار درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا برای دومین سال متوالی افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا "یوروستات" در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۲۲ تعداد ۸۸۱هزار و ۲۰۰ درخواست اولیه در ۲۷ کشور عضو اتحادیه ارائه شده است.

این رقم نسبت به سال قبل ۶۴درصد افزایش را نشان می‌دهد. در آن زمان ۵۳۷هزار و ۴۰۰ درخواست داده شده بود.

با این حال، این نهاد آماری خاطرنشان می‌کند که این تعداد در هر دو سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون بوده و به ویژه کشور اتریش متأثر از موج پناهجویان بوده است.

بر اساس این آمار، بالغ بر ۲۱۷هزار و ۷۳۵ درخواست (حدود ۲۵درصد کل درخواست‌ها) همانند سال‌های گذشته در آلمان صورت گرفته است.

فرانسه با ۱۶درصد، اسپانیا با ۱۳درصد، اتریش با ۱۲درصد (۱۰۶هزار و ۳۸۰ درخواست) و ایتالیا با ۹درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از نظر نسبت درخواست‌ها به جمعیت هر کشور، بیشترین درخواست‌ها در قبرس و پس از آن اتریش (۱۱هزار و ۸۴۸ درخواست در هر میلیون نفر) و در لوکزامبورگ صورت گرفته‌اند. آلمان در این تناسب جمعیتی تنها در جایگاه دهم قرار دارد.

علاوه بر این، کشورهای اتحادیه اروپا به بیش از ۴میلیون و ۳۰۰هزار نفر از شهروندان اوکراین در برابر جنگ تهاجمی روسیه، اقامت حفاظتی داده‌اند. آنها مجبور به درخواست پناهندگی نیستند.

از سال ۲۰۱۳ بدین سو، بیشتر پناهجویان در اروپا از کشور جنگ‌زده سوریه و در مجموع نزدیک به ۱۳۲هزار نفر در هر سال بودند که برابر با ۱۵درصد کل درخواست‌ها بوده است. پس از آن افغانستان با ۱۳درصد و ونزوئلا و ترکیه، هر یک با حدود ۶درصد جای گرفته‌اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید