نماینده مردم ایلام درباره گشایش فاز ۲ پالایشگاه آبادان چه گفت؟

 نماینده مردم ایلام درباره گشایش فاز ۲ پالایشگاه آبادان چه گفت؟

سخنگوی فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی، افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان را- که دیروز توسط‌ رییس‌جمهوری صورت گرفت- نخستین دستاورد مانع‌زدایی سفر نظارتی این فراکسیون مجلس در ۲۰ و ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ به خوزستان اعلام کرد.

به گزارش حبیب خبر، "سارا فلاحی" با گرامی‌داشت ۲۹ بهمن سالروز ملی شدن صنعت نفت و تبريك سال مهار تورم رشد تولید، افزود: این طرح با سرمایه کلی۲.۱میلیارد یورو تعریف شد؛ با وجود وقفه ۱۳ ماهه‌ای که به دلیل تاخیر در تامین مالی طرح به وجود آمد، این مگاپروژه عظیم با مانع‌زدایی توسط پیگیری‌های نظارتی و هم‌افزایانه مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسید.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت، تصریح کرد: در سفر نظارتی هیأت‌رئیسه فراکسیون اقتصادِ انرژی به خوزستان که به ریاست دانشمند هسته‌ای دکتر فریدون عباسی صورت گرفت، بنا به پیشنهاد دکتر سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان، بازدید میدانی از فاز ۲ پالایشگاه با هدفِ رفع موانع تأخير در افتتاح این مگاپروژه صورت گرفت و پس از شناسایی موانع، پیگیری‌های لازم از سوی دبیرخانه فراکسیون انجام و بحمدالله با اهتمام جمعی وزارت نفت و شخصِ مهندس اوجی، امروز شاهد افتتاح این طرح عظیم بودیم.

* اشتغال مستقیم ۷۳۰۰ نفر در فاز ۲ پالایشگاه

عضو هیأت‌رییسه و سخنگوی فراکسیون اقتصادِ انرزی مجلس در فراز دیگری از این گفت و گو، افزود: در این پروژه بیش از ۱۰۲ شرکت داخلی مشارکت داشته و تجهیزات لازم را تولید کرده‌اند.

فلاحی با یادآوری این‌که ساخت پالایشگاه دارای صرفه اقتصادی است و الان هر بشکه نفتی که در پتروپالایشگاه آبادان فرآوری شود ۱۲ دلار برای کشور سود دارد، خبر داد: براساس اذعان متولیان این پالایشگاه، بیش از ۹۰ تن کالا و بیش از ۱۰ میلیون و پانصد هزار قلم کالا در این پروژه استفاده شده است و در بحث اشتغال، ۷۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم داشته‌اند.

وی یادآور شد: البته بیش از دو برابر همین نیروها نیز به صورت غیر مستقیم در بخش‌های ساخت و تامین قطعات و کالا و مشاوره مشارکت داشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: می‌توان اجرای این طرح را افتخاری دیگر برای صنعت نفت کشور دانست که به دست توانمند فرزندان ایران اسلامی در راستای خدمتی دیگر به ملت ایران به منصه ظهور رسیده و با عنایات رهبر فرزانه انقلاب، پرچم پرصلابت جمهوری اسلامی را بر قله افتخار و توانمندی به اهتزاز در آورده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsفاز ۲ پالایشگاه آبادان, سارا فلاحی, فراکسیون اقتصادِ انرژی, مجلس, خوزستان