امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

 همدردی سیدحسن خمینی با همه جانباختگان رخدادهای ۵۰ روز اخیر / باید جلوی چرخه خطرناک خشونت را گرفت

 

جماران نوشت: سیدحسن خمینی گفت: چه از مردم عادی با هر مذهب و تفکر و چه از مأموران دولتی، هر خونی که ریخته شود، متعلق به این ملت بوده است و از دست رفتن هر کدام آنها خسارت بار است.

 

سیدحسن خمینی با هشدار نسبت به اینکه امروز بزرگ ترین مانع گفت و گوی واقعی و موثر در کشور، بسط خشونت است، گفت: خشونت بلای خانمانسوزی است که می تواند کشور را به بدترین شرایط متصور برساند و رسانه ها وظیفه دارند همگان را نسبت به این خطر هشدار دهند.

 

وی با ابراز همدردی با تمام کسانی که در اعتراضات اخیر، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) و حوادث سیستان و بلوچستان عزیزان شان را از دست دادند، تصریح کرد: چه از مردم عادی با هر مذهب و تفکر و چه از مأموران دولتی، هر خونی که ریخته شود، متعلق به این ملت بوده است و از دست رفتن هر کدام آنها خسارت بار است.

 

وی افزود: البته وقتی از خشونت سخن می گوییم، صرفا خشونت فیزیکی مدنظر نیست و خشونت کلامی را هم شامل می شود.

بدن معنا که همانگونه که صحنه های تلخ و بعضا فجیع در خیابان ها خطرناک است، خشم کلامی نیز ویرانگر تمام پیوندها و ارتباطات اجتماعی است.

چه زبان به ناسزا و فحش گشودن و چه تهدید و خط و نشان کشیدن؛ جز تعمیق مشکلات و شکاف ها اثر دیگری ندارد.

 

سید حسن خمینی با بیان اینکه خشونت کینه های عمیق می آفریند، گفت: باید جلوی این چرخه خطرناک را گرفت و تلاش کرد تا ضمن آرام شدن زمینه برای اصلاح زمینه های بروز اعتراضات و شنیدن سخن مردم فراهم شود که رسانه ها در این میان نقشی اساسی بر عهده دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید