امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

تکرار یاوه‌سرایی‌های مقام سعودی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران

 

نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل متحد با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی، از «ناکامی راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مقاصد برنامه هسته‌ای ایران»، ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل متحد با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی، از «ناکامی راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مقاصد برنامه هسته‌ای ایران»، ابراز نگرانی کرد.

 

الواصل در مقر سازمان ملل در نیویورک با بیان این که «عدم شفافیت ایران در تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نقض منشور سازمان ملل است»، بر لزوم «شفافیت در کاربرد صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای» تأکید کرد.

 

الواصل در سخنان خود در کنفرانس عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و گفت که عربستان از همه تلاش‌ها برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، حمایت می‌کند.

 

وی مدعی شد که «عملکردهای ایران، خطر اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را تشدید می‌کند».

 

الواصل با تاکید بر ضرورت مقابله با اشاعه تسلیحات اتمی در خاورمیانه، خاطرنشان کرد که «خطر گسترش تسلیحات هسته‌ای، صلح و امنیت را در خاورمیانه و جهان تهدید می‌کند».

 

به گفته الواصل «عاری کردن خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای، مسوولیتی جمعی است».

 

نماینده دائمی سعودی در سازمان ملل همچنین بر حمایت ریاض از گسترش معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای تأکید کرد.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید