شرط مقام لبنانی برای قبول سوخت رایگان از ایران!

ولید فیاض

 

وزیر انرژی لبنان قبول هبه سوختی ایران را منوط به تصمیم کابینه این کشور در این باره دانست.

 

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود (سوم مرداد) از آمادگی برای وارد کردن سوخت از ایران به شرط موافقت دولت لبنان خبر داد.

 

در این باره، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان به شبکه «المیادین» گفت، در نتیجه این هبه، هیچ تحریم یا مجازاتی برای لبنان در کار نخواهد بود زیرا رایگان است.

 

وی درباره سازوکار قبول این هبه گفت، این موضوع بستگی به تصمیم کابینه لبنان دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا «نجیب میقاتی» پذیرش این هبه را قبول می‌کند یا خیر؛ نیز پاسخ داد، این امر مربوط به خود میقاتی می‎شود.

 

فیاض درباره مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی هم گفت: لبنان باید به تمام حقوق گازی و نفتی خود دست پیدا کند. لبنان در برابر فرصتی طلایی و دستیابی به هر آنچه لازم دارد، قرار گرفته است.

 

وی فاش کرد: از «آموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی خواسته، درخواست موضوعات جدیدی که لبنان را تحت فشار قرار می‌دهد، نکند و به بیروت تعهد کتبی مبنی بر اینکه لبنان تحت تأثیر قانون موسوم به «قیصر» در بخش انرژی قرار نمی‌گیرد، داده شود.

 

فیاض پس از دیدار با هوچشتاین نیز در اظهاراتی تصریح کرد: من صراحتاً به او گفتم که از تأمین برق برای مردم لبنان حمایت می‌کنم و اگر معلوم شود که این پیشنهاد رسمی و جدی است، نمی‌توانم هیچ کمکی را در این زمینه، رد کنم.

 

وی درباره امضای توافق نامه گاز طبیعی میان لبنان، سوریه و مصر از طریق سوریه در ژوئن گذشته هم گفت، این بهترین گزینه برای لبنان است زیرا سریع و قیمت نیز مناسب است.

 

از سوی دیگر، «محمدصادق فضلی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز اخیرا در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان انرژی در منطقه، برای کمک به مردم لبنان، در کنار آنها ایستاده است.

 

وی با اعلام این‌که «تهران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفت‌وگو درباره تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد،» تصریح کرد: ما هرگز دوستان خود را در روزهای سخت تنها نخواهیم گذاشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید